جزیره

1,250,000 ریال

از جنگ فرار می‌کردیم، از گلوله‌ها و بمب‌ها و ویرانی مزخرف فرار می‌کردیم. به سمت دریا می‌رفتیم. پدرم گفت اون‌طرف دریا، در اروپا، امن و آزادیم. ولی مرگ گرسنه ا‌ست و ویرانی هم دست‌بردار نیست و دوست نداره قربانی‌هاش قسر در برند. وقتی داشتیم از جاده‌ای عبور می‌کردیم، مردی کنار جاده خودش رو منفجر کرد…

1 عدد در انبار

1 عدد در انبار

توضیحات

رمان «جزیره»، نوشته‌ی دیوید آلموند، داستانی درباره‌ی مرگ و از دست دادن عزیزان و در عین حال عشق به زندگی است؛ داستانی که از جنگ در مناطق گوناگون جهان می‌گوید و در عین حال، به مخاطب نوید صلح و آرامش می‌‌دهد.

کدام نقطه از جهان را بیشتر از همه دوست دارید؟ لوئیز شانزده‌ساله و پدرش جواب این سؤال را به‌خوبی می‌دانند. «همان جایی که بهترین خاطرات‌مان در آنجا شکل گرفته است.» برای همین است که آن دو هر سال به جزیره‌ی لیندرفارن سفر می‌کنند؛ جایی که مامان، در طول زندگی‌اش، بیشتر از هر جای دیگری دوست داشت.

اما جزیره امسال برای لوئیز حال‌و‌هوای دیگری دارد. او به‌محض ورود به جزیره با پسری به نام حسن آشنا می‌شود که ظاهری عجیب‌وغریب دارد و با کارهایی که می‌کند همه را به شگفتی وامی‌دارد: آیا او پسری مستقل و آزاد است که به هرکجا می‌خواهد می‌رود یا جادوگری خطرناک؟

«جزیره» برای حسن و لوئیز محل تلاقی مرگ و زندگی است، محل به هم رسیدن گذشته و آینده، و از همه مهم‌تر، این جزیره است که تصویری از جنگ و صلح را به آن‌ها می‌نمایاند. اما آیا در نهایت خشونت جنگ پیروز می‌شود یا عشق به زندگی و صلح؟

دیوید آلموند، نویسنده‌ی برجسته‌ی بریتانیایی، آثار درخور توجه فراوانی برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است و کتاب‌هایش تقریباً به ۴۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. آلموند جوایز فراوانی همچون «مدال کارنگی»، «وایت‌برد»، «اسمارتیز» و «بوستن گلوب» را اخذ کرده است. وی در سال ۲۰۱۰، جایزه‌ی «هانس کریستین اندرسن» را به دست آورد که بالاترین جایزه‌ی ادبی کتاب‌های کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. آثار او عبارت‌اند از:

توضیحات تکمیلی
وزن 102 گرم
ابعاد 18 × 14 × 0.8 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

116 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزیره”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *