اسم من مینا است و عاشق شبم – وقتی شب ها دنیا تو خوابه ، همه چیز ممکن می شه

1,100,000 ریال

در یک شب مهتابی دفترچه‌ای خالی روی میز قرار گرفته و دخترکی نه ساله با موهای مشکی خیال دارد خاطرات خود را در آن بنویسد. او دفترچه‌اش را باز می‌کند و نخستین جمله‌‍اش را می‌نویسد: « اسم من مینا است و من عاشق شبم ».

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

« اسم من مینا است و عاشق شبم » داستان دختری نه ساله است که پدرش را در کودکی از دست داده و با مادرش زندگی می کند. او با تک گویی های درونی افکار، احساسات، رویاها و ترس هایش را در دفتر خاطرات خود می نویسد. او شرح مشاهدات و پرسش هایش درباره شگفتی ها وعجایب دنیای اطرافش مطرح می کند. مینا از نظردیگران دختر عجیبی است ولی همیشه مادرش از او حمایت می کند و معتقد است که مینا دختریست با عقاید و رفتارهای خاص خودش و به همین خاطر ترجیح می دهد او را از مدرسه بیرون بیاورد و تحت آموزش مستقیم خود قرار دهد. مینا شب ها هنگامی که همه در خوابی عمیق هستند از پنجره به بیرون خیره می شود. همدم تنهایی او به جز مادرش درختی در کنار پنجره اش و توکاهای سیاهی هستند که بر روی شاخه های آن لانه کرده اند. مادرش او را تشویق می کند که دوستان جدیدی پیدا کند. ولی او در مرکز ارجاع دانش آموزان که مدرسه ای برای بچه های استثنایی است بیش از یک روز نمی ماند. او سرانجام سعی می کند بر ترس خود غلبه کرده و شجاعت بخرج دهد و سراغ پسر همسایه جدیدشان می رود.

آغاز دوران بلوغ و یا متفاوت بودن با دیگران، تک والد بودن و ترس و عدم اعتماد به نفس سرآغاز مشکلات زیادی در نوجوانان است که مینا هم یکی از آنان است. این اثر می تواند هم برای نوجوانان وهم والدین مناسب باشد.

« اسم من مینا است و عاشق شبم » رمانی زیبا، اندیشمندانه، شگفت‌انگیز و سرشار از امید است و نویسنده‌اش آن‌قدر ماهرانه صدا و افکار مینا را منعکس می‌کند که خواننده احساس نمی‌کند این رمان اثر مردی میانسال است که تظاهر می‌کند نه سال دارد.

این رمان برنده جوایز گاردین، کتاب برتر شورای کتاب کودک ایران و لاک پشت پرنده شده است.

 

درباره نویسنده کتاب « اسم من مینا است و عاشق شبم »:

دیوید آلموند در سال ۱۹۵۱ میلادی در انگلستان زاده شد. دوران کودکی‌اش با «قصه‌های شاه آرتور» و «شوالیه‌ها» و«انید بلایتون» گذشت. در نوجوانی، ارنست همینگوی و داستان‌های تخیلی را کشف کرد و در جوانی، با مطالعه‌ی آثار «ملوین بورجس»، «گابریل گارسیا مارکز» و … دامنه‌ی مطالعات خود را گسترش داد.

آلموند در نوجوانی، به نوشتن داستان پرداخت و هنوز هم هنگام بازدید از مدارس، کتابچه‌های دست‌نویس خود را به دانش آموزان نشان می‌دهد تا به آن‌ها ثابت کند کتابی به قفسه‌ها راه نمی‌یابد مگر آنکه تلاشی پیوسته پشت آن باشد.

آلموند در خانواده‌ای کاتولیک مذهبی و پرجمعیت بزرگ شد و در کودکی، مرگ «باربارا»، خواهر نوزادش را تجربه کرد که تأثیر آن در نوشته‌هایش به چشم می‌خورد.

نخستین داستان‌هایش در رادیو بی. بی. سی خوانده شد که کتاب «ستارگان دنباله‌دار» مجموعه‌ی آن‌هاست. آوازه‌ی او با کتاب «اسکیلیگ» که در ایران به نام « اسکلیگ و بچه ها »ترجمه شده است، و اولین کتابش برای نوجوانان بود، به اوج رسید و جوایز زیادی را نصیب او کرد.

از آن پس نیز چند کتاب موفق نوشته است که «بوته زار کیت»، «چشم بهشتی»، «قلب پنهان»، «آتش خوارها» و «گل» از آن جمله‌اند.

کارهای او ترکیبی از جهان واقعی معاصر و فانتزی، تضادهای قومی و تجربه‌های ارزشمند است. آلموند در پی آن است که نشان دهد دنیای فرا طبیعی چگونه می‌تواند باشد. دنیایی که در آن، واقعیت و افسانه، حقیقت و دروغ با چرخشی خلاقانه به یکدیگر تبدیل می‌شوند.

او سرسختانه بر این باور است که در نوشتن برای کودکان نباید تاریکی‌ها و نگرانی‌ها را پشت پرده قرار داد، با آن که چنین آثاری باید امیدوارکننده هم باشند، همچنین معتقد است که مرزی قطعی میان واقعیت و خیال وجود ندارد.

آلموند جوایزی همچون کارنگی و داوران ویت برد را دریافت کرده است که سهم چشمگیر و ویژه‌ی «اسکلیگ و بچه ها» را در ادبیات کودکان نشان می‌دهد. رمان‌های بعدی او نیز در سراسر دنیا با استقبال روبه رو شده است. او در سال ٢٠١٠ جایزه هانس کریستین اندرسن را برد.

توضیحات تکمیلی
وزن 234 گرم
ابعاد 19.5 × 14.5 × 2.5 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786001880629

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.
  1. دامر

    عالی بود. ممنون

  2. دامر

    اسم من مینا است

  3. Bts

    این کتاب را مطالعه کنید حتما باید خیلی خیلی کتاب خوبی است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *