موسیقی استخوان

1,300,000 ریال

بیشتر و بیشتر در عمق جنگل رفت. چه‌کسی با او بود؟ شاید آن دختر. شاید یکی دیگر. سیلویا نمی‌دید. لرزید، اما نه از ترس… آن دست توی دستش امن و مطمئن بود، او را پیش می‌برد. از کوره‌راه خارج شدند و از لای درختانی با تنه‌های قطور پیش رفتند…

 

معرفی صوتی کتاب «موسیقی استخوان» را بشنوید:

2 عدد در انبار

- +

2 عدد در انبار

توضیحات

سیلویا کار دخترکی است که مجبور می‌شود همراه با مادرش به منطقه‌ای کم‌جمعیت و بدون امکانات شهری سفر کند. مادر سیلویا معلم و نقاش است و این روزها احساس می‌کند که به فضایی امن و خلوت برای پیدا کردن دوباره‌ی خودش نیاز دارد. پدر سیلویا برای عکاسی از مناطق پرخطر جنگ‌زده راهی سفر شده است. به همین دلیل، سیلویا برخلاف میلش باید با مادر همراه شود. او دور شدن از دوستان و هم‌کلاسی‌های مدرسه‌اش را دوست ندارد و فضای بکر و بدون امکانات شهری این منطقه‌ی دورافتاده اوقاتش را تلخ کرده است. آخر مگر چقدر می‌شود به درخت‌ها نگاه کرد و صدای آواز پرنده‌ها را گوش داد. اصلاً چیزی کسل‌کننده‌تر از این حالت وجود دارد؟ جواب سیلویا به این سؤال یک «نه» محکم است. البته تا پیش از آنکه با پسری به نام گابریل و «موسیقی استخوان»، سازی باستانی و بکر، آشنا ‌شود. بعد هم حرف‌های گابریل در او اثر می‌گذارد: «موسیقی همه‌اش یعنی جادو. کل ترانه‌ها طلسم‌اند. وقتی جادوگر با استخوان توخالی ساز می‌زد، سازش با حیوانات و پرندگان ترکیب می‌شد. با استخوان عقاب ساز بزنی، عقاب می‌شی. با استخوان روباه بزنی، روباه می‌شی. به اندازه‌ی کافی خوب بزنی، از مرز بین زنده‌ها و مرده‌ها هم می‌گذری.» به نظر شما، در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز، حرف‌های گابریل واقعیت دارد یا افسانه‌ای بیش نیست؟

داستان «موسیقی استخوان» رمانی موفق برای نوجوانان است که از طریق موسیقی، از مرز زمان می‌گذرد و آینده، حال و گذشته را در هم می‌آمیزد. شاید این رمان نه‌تنها اعتراضی به دنیای تکنولوژی‌زده که نوعی بازگشت به خویشتن‌ِ خویش باشد.

دیوید آلموند، نویسنده‌ی معروف آثار درخور توجه فراوانی از جمله «اسم من میناست»، «بندبازان»، «تابستان زاغچه»، «گل» و دیگر داستان‌ها، رمان‌ها و نمایش‌نامه‌هاست. کتاب‌های او تقریباً به ۴۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. آلموند جایزه‌ها‌ی فراوانی همچون «مدال کارنگی» و «وایت‌برد» را اخذ کرده است؛ همچنین در سال ۲۰۱۰، جایزه‌ی «هانس کریستین اندرسن» را به دست آورده، که بالاترین جایزه‌ی ادبی برای کودکان و نوجوانان است.

توضیحات تکمیلی
وزن 178 گرم
ابعاد 19.4 × 13 × 1.2 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

184 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9786001884214

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “موسیقی استخوان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *