پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت – مجموعه بچه‌های اطراف جهان

690,000 ریال

دل دئو برای وقت‌هایی که با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد تنگ شده است. یک روز یاد حرف‌های پدرش در شب فرارشان افتاد و با برگ‌های خشک موز ریسمان بلندی درست کرد تا آن را مثل یک کره بپیچد و توپ برگی جدیدی درست کند.

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

همیشه در مواقع بحران مثل جنگ، ظرفیت‌هایی پدید می‌آید که انسان‌ها بتوانند در کنار یکدیگر به مسائل مهم زندگی توجه نشان دهند و با طبیعت و یکدیگر پیوندهای جدید و مناسبی برقرار سازند. کتاب «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت» از مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان»، تجربه‌ی نوجوانی را بازگو می‌کند که در مقابل اتفاقات بی‌تفاوت نیست و تلاش می‌کند دنیای اطرافش را بهبود بخشد. این مجموعه بخشی از تجارب نوجوانان بنگلادشی، کانادایی، زامبیایی، هندوراسی و کشورهای دیگر است. در کتاب «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت» می‌خوانیم که نوجوانان اهل کشور برونری با پشتکار و قدرتِ مهربانی توانسته‌اند در این اردوگاه‌ها به فعالیت‌های سازنده و ماندگار دست بزنند. نویسنده در این کتاب، در عین اینکه فضای پیش از جنگ را معرفی می‌کند، هنگامه‌ی ‌جنگ و دربه‌دری و نابسامانی فرزندان کشور جنگ‌زده را نیز به تصویر می‌کشد و به نوشته می‌آورد و به‌طور مشخص، نوع برقراری ارتباط نوجوانان در این اردوگاه‌ها را می‌نمایاند. در اردوگاه، نوجوانان ناگهان در محیطی تحمیل‌شده در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در آغاز به مخالفت با یکدیگر می‌پردازند، اما به‌مرور با کسب و تقویت برخی فضایل، آن تقابل و تضادها به مشارکتی دوستانه در کارها تبدیل می‌شود.

این کتاب از تجربه‌ی ‌نوجوانی از کشور بروندی گرفته شده است. در بخش‌هایی از کتاب بعضی واژگان زبان روندی، زبانی که مردم کشور بروندی صحبت می‌کنند، با معنی آن‌ها آورده شده است. مستند بودن قصه در پایان کتاب مشخص می‌شود، زیرا نوجوان داستان یا دئوی واقعی معرفی می‌شود. تصاویر کتاب از آغاز، نقاشی است ولی چند صفحه‌ی پایانی کتاب، که شخصیت اصلی داستان معرفی می‌شود، عکس‌هایی واقعی منتشر شده است. در پایان چند بازی نام برده شده که سازمان حق بازی آن‌ها را معرفی کرده است: «بازی‌های سازمان حق بازی به بچه‌ها کمک می‌کنند در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشند؛ درباره‌ی سلامت و مهارت‌های صلح‌آفرین بیاموزند. بازی‌های سازمان حق بازی، بازی‌هایی سرگرم‌کننده برای پرورش تمرکز و حافظه‌اند.»

نویسنده‌ی کتاب، کِیتی اسمیت میلوِی، از اعضای گروه بریج اسپن در بوستون است که درباره‌ی سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های انسان‌دوستانه مشاوره می‌دهد.

شِین دبلیو. اِوِنز، تصویرگر این کتاب، جوایز بسیاری برای آثارش برده‌ است؛ از جمله جایزه‌ی کورِتا اسکات کینگ و جان اِستِپتو و اُربیس پیکتوس.

از مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان»، کتاب‌های زیر منتشر شده‌اند:

توضیحات تکمیلی
وزن 62 گرم
ابعاد 19 × 14 × 0.3 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

62 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

گروه سنی
شابک

9786229878637

نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت – مجموعه بچه‌های اطراف جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *