دختری که باغ را سرسبز کرد – مجموعه بچه‌های اطراف جهان

850,000 ریال

این داستان بر اساس زندگی خانواده‌ای واقعی در تپه‌های هندوراس نوشته شده است. این خانواده و همسایگان‌شان با مسائلی روبه‌رو هستند که در کشورهای در حال توسعه رایج است. در این کشورها ، هفتاد‌وپنج درصد از فقرا کشاورزانی هستند که تلاش می‌کنند محصول کافی برای خوردن پرورش دهند.

5 عدد در انبار

- +

5 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «دختری که باغ را سرسبز کرد» درباره‌ی دختر نوجوانی به نام ماریا لوز دوآرته است که ‌در تپه‌های هندوراس زندگی می‌کند. خانواده ماریا و تمام روستاییان آن منطقه با مشکل نداشتن امنیت غذایی روبه‌رو هستند. ماریا با راهنمایی معلمش راه‌حلی برای مشکل‌شان می‌یابد؛ محصولات باغ‌شان را زیاد می‌کند و نمی‌گذارد خریداران طمع‌کار، سبزیجات را از مردم روستا ارزان بخرند.

نکته ای که در تصویرگری این کتاب وجود دارد، اینکه برخلاف ظاهر معمول همه‌ی روستاییان، شخصی با سر گرگ و بدن انسان به تصویر کشیده شده است. این تفاوت به سبب کردار اوست. او کسی است که هرساله دسترنج مردم روستا را با بهای اندک می‌خرد و این مردم را به خود نیازمند نگه می‌دارد.

این کتاب بخش‌های متفاوتی دارد با این عناوین: گرسنگی در دامنه‌ی کوه؛ انتخاب‌های دشوار؛ دست‌های یاری‌رسان؛ روشن‌ کردن ذهن؛ سیر کردن خاک؛ شکل ‌دادن به زمین؛ کاشتن بذرها‌؛ رسیدگی به جوانه‌ها؛ بازگشت به خانه؛ روبه‌رو شدن با ترس‌ها؛ رفتن به بازار؛ سرآغاز تازه؛ رفتن معلم؛ مزرعه‌های پربار.

در پایان این داستان واقعی، عکس واقعی معلم و شخصیت اصلی «دختری که باغ را سرسبز کرد»، گذاشته و سرگذشت هر یک از آن‌ دو بازگو شده است.

کیتی اسمیت میلوی، نویسنده‌ی این کتاب، برنامه‌های توسعه‌ی جامعه را در آمریکای لاتین و آفریقا برای مؤسسه‌ی بین‌المللی غذا برای گرسنگان هماهنگ کرده و یکی از نمایندگان حاضر در اجلاس زمین در سال ۱۹۹۲ بوده است. او چندین کتاب برای بزرگسالان در زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار نوشته، از جمله کتاب «مزرعه‌ی انسانی، قصه‌ی تغییر زندگی و تغییر زمین»، که کار دُن الیاس سانچز و میلتون فلورس را ثبت کرده است.

تصویرگر کتاب، سیلوی دِینیو، اصالتاً اهل مونترآل بود و هنگامی‌که به تورنتو، محل زندگی فعلی‌اش، نقل مکان کرد، تصویرگر تمام‌وقت شد. «دختری که باغ را سرسبز کرد»، سیزدهمین کتاب کودکانه‌ی اوست. او همچنین برای مشتریانی از ضرابخانه‌ی سلطنتی کانادا تا اداره‌ی حمل‌و‌نقل متروپولیتن نیویورک و بسیاری از مجلات و شرکت‌ها تصویرگری می‌کند. برای تصویرگری «دختری که باغ را سرسبز کرد»، او از مدادهای رنگی روی کاغذهای رنگی استفاده کرده است.

از مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان»، کتاب‌های زیر منتشر شده‌اند:

توضیحات تکمیلی
وزن 66 گرم
ابعاد 19 × 14 × 0.3 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

40 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9786229878620

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دختری که باغ را سرسبز کرد – مجموعه بچه‌های اطراف جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *