۵۷ آزمایش علمی درباره‌ی زمین‌شناسی و جغرافیا برای دبستانی‌ها

350,000 ریال

بعد از اینکه حیوانی بمیرد زیر لایه‌های خاک در زمین مدفون می‌شود. طی میلیون‌ها سال، آب و مواد معدنی از درون پوسته و استخوان بقایای جانوران عبور می‌کند و آن‌ها را به سنگ تبدیل می‌کند. چنین چیزی را اصطلاحاً سنگواره (فسیل) می‌گویند.

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

با سنگ چه عروسک‌هایی می‌توان ساخت؟ چگونه مواد معدنی بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند؟ اصلاً بگویید ببینم استالاگمیت و استالاکتیت را می‌شناسید؟ خوب این دو را می‌توان در غارها پیدا کرد. اولی از جمع شدن رسوبات در کف غار تشکیل می‌شود و دومی از چکیدن محلول از سقف غار. اگر تا به حال به غار نرفته‌اید که چنین رسوباتی را ببینید، می‌توانیم با یک آزمایش علمی، به شکلی ساده، آن‌ها را مشابه‌سازی کنیم. برای این کار کمی نمک، یک بشقاب، دو عدد لیوان، کمی ریسمان و مقداری آب نیاز داریم. فکرش را بکنید، توی پذیرایی خانه‌تان نشسته باشید و بچه‌ها کنار شما یک استالاکتیت معرکه را بازسازی کنند. شیوه‌ی انجام‌دادن این آزمایش و ده‌ها آزمایش زمین‌شناسی جالب دیگر در کتاب ۵۷ آزمایش علمی زمین‌ شناسی و جغرافیا آورده شده است. این آزمایشات نه‌تنها کودکان را سرگرم می‌کنند، که آن‌ها را به انجام‌دادن فعالیت‌های علمی تشویق می‌کند و به بار علمی آن‌ها در زمینه‌ی زمین‌شناسی و علم جغرافیا می‌افزاید.

مؤسسه‌ی نشر و تحقیقات ذکر از مجموعه‌ی «آزمایش‌های دانشمندان کوچک» کتاب‌های زیر را به تفکیک منتشر کرده است:

انتشارات ذکر علاوه بر چاپ جداگانه‌ی این ۶ جلد، آن‌ها را در قالب یک کتاب با عنوان «۳۶۵ آزمایش علمی درباره‌ی ستاره‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، زمین‌شناسی و جغرافیا، آب‌وهوا و فیزیک» برای کودکان ‌دبستانی منتشر کرده است.

توضیحات تکمیلی
وزن 86 گرم
ابعاد 23 × 16 × 0.2 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

40 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9789643075149

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “۵۷ آزمایش علمی درباره‌ی زمین‌شناسی و جغرافیا برای دبستانی‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *