کتاب و پرده نقالی هفت خان رستم – مجموعه چنین کنند حکایت (جلد ۵)

5,750,000 ریال

تشنگی و گرما توان از رستم گرفته بود. تن نیرومند رستم آن‌قدر حرارت دیده بود، که سست و ناتوان بر خاک گرم و سوزان افتاد.

بیفتاد رستم بر آن گرم‌خاک/ زبان گشته از تشنگی چاک‌چاک

در همان لحظه، یک میش کوهی از جلوی رستم گذشت. رستم تعجب کرد، فکر کرد اشتباه دیده، آخر میش کوهی در این بیابان بی‌آب چه می‌کند؟

1 عدد در انبار

1 عدد در انبار

توضیحات

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که کودکان و نوجوانان چگونه می‌توانند با داستان‌های شاهنامه و حماسه‌های ایرانی آشنا شوند؟ «کتاب و پرده نقالی هفت خان رستم»، پنجمین جلد از مجموعه‌ی «چنین کنند حکایت» است که با همین هدف طراحی شده است. معصومه لشنی، در این کتاب، با زبانی ساده و روایت توأمانِ نظم و نثر، ماجرای پرفرازونشیب رستم و عبور او از هفت خان خطرناک را برای مخاطبان، چه کودک و نوجوان و چه بزرگسال، روایت می‌کند. از جمله شخصیت‌های این داستان رستم، رخش، اولاد، ارژنگ‌دیو و دیو سپید هستند.

داستان از آنجا آغاز می‌شود که دیوانْ کیکاووس، شاه ایران، را به همراه سپاهیانش گرفتار می‌کنند. رستم برای نجات آنان تصمیم می‌گیرد سفری خطرناک را آغاز کند و از هفت خان عبور کند. اما در هر خان، با موجوداتی مرگبار و دشمنانی نیرومند، مانند شیر، اژدها و جادوگران مواجه می‌شود. این مراحل، آزمون‌هایی برای سنجش شجاعت، هوش و توانایی‌های پهلوانی او هستند. با وجود این، رستم با کمک رخش، اسب وفادارش، و تکیه بر نیروی بازوی خود، از موانع با موفقیت عبور می‌کند:

«چنین گفت کِای داور دادگر/ همه رنج و سختی تو آری به سر

بپویم همی تا مگر کردگار/ دهد شاه‌کاووس را زینهار»

این کتاب همراه با پرده نقالی به ابعاد ۱۰۰ در ۱۴۰ سانتیمتر عرضه می‌شود؛ پرده‌خوانی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای نمایشی ایرانی است که در آن نقالان، با استفاده از پرده‌های تصویری، داستان‌های حماسی را برای مخاطبان بازگو می‌کردند. این محصول کودکان و نوجوانان را به‌خوبی با این هنر کهن و سرگرم‌کننده آشنا می‌کند.

انتشارات مهرک از مجموعه «چنین کنند حکایت» ۷ بسته را، شامل کتاب و پرده‌ی نقالی، برای آشنایی کودکان و نوجوانان با داستان‌های شاهنامه، با عناوین زیر منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 380 گرم
ابعاد 20 × 13 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

50 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب و پرده نقالی هفت خان رستم – مجموعه چنین کنند حکایت (جلد ۵)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *