میزل و خشمبان – مجموعه ماجراهای میزل استابز

450,000 ریال

میزل استابز ده‌سال‌ونیمه بود. ریزه‌میزه و ریغو و لاغرمردنی. دلش از گشنگی اغلب غاروغور می‌‌کرد، عین اسبی که از خیلی وقت پیش رنگ علف به خودش ندیده باشد. این آقاپسر از دار دنیا دماغی کوتاه و سربالا داشت، دوتا گونه‌ی بلند و استخوانی، یک جفت چشم به رنگ سبزِ سیر زمردی و لبخندی گل‌وگشاد و دوستانه که البته فقط وقتی حس‌وحالش را داشت، ممکن بود روی صورتش بنشیند.

 

معرفی صوتی کتاب «میزل و خشمبان» را بشنوید:

5 عدد در انبار

- +

5 عدد در انبار

توضیحات

در «میزل و خشمبان» می‌خوانیم که میزل استابز، پسربچه‌ی کوچولو، همراه با قیّمش، بازیل ترمپلبون، در خانه‌ای خوفناک در انتهای خیابان زندگی می‌کند؛ البته هم قیّم او خوفناک است و هم خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند. بوی بد اتاق‌ها و شکل‌وشمایل عجیب خانه باعث شده که میزل خیلی توی اتاق‌ها نگردد. اما از بین همه‌ی اتاق‌ها، پسرک عاشق اتاق زیرشیروانی است؛ جایی که نه‌تنها بدبو نیست، بلکه برای میزل اعجاب‌آور است. قیّم او، در این اتاق، روی میز بسیار بزرگی، قطارهای برقی اسباب‌بازی را روی ریل‌های طولانی سوار کرده و باقی فضا را با کلبه‌های چوبی، جنگل‌های انبوه و عروسک‌های پلاستیکی طراحی کرده است. میزل عاشق این اتاق است. برای همین یک بار وقتی‌که قیّم بداخلاقش خانه نیست، تنهایی سروقت این اسباب‌بازی می‌رود. اما متوجه می‌شود که صحنه‌ها به‌طرز عجیب‌وغریبی تغییر داده شده‌اند. در ادامه، او دکمه‌ی کنترل یکی از قطارها را فشار می‌دهد و اینجاست که همه چیز به هم می‌ریزد. تنها با فشار دادن یک دکمه، دو قطار با سرعت سرسام‌آوری شروع به حرکت می‌کنند و هر آن ممکن است‌ تصادفی رخ دهد. در همین لحظه، بازیل وارد اتاق می‌شود، چشمان بی‌حالتش می‌درخشند و اشعه‌ای سبز‌رنگ به سمت قطارها ساطع می‌کنند. همه چیز از حرکت می‌ایستد، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است! با این حساب، نکند قیّم میزل جادوگر یا خون‌آشام باشد؟ اصلاً شاید بازیل یک خشمْبان باشد! یعنی ممکن است خطری میزل را تهدید ‌کند؟

رمان «میزل و خشمبان» اولین جلد از مجموعه‌ی «ماجراهای میزل استابز» است. نویسنده‌ی این سه‌گانه یان اوگیل‌وی متولد ۱۹۴۳ در سوری انگلستان است. او بیشتر به عنوان بازیگر مشهور است، به‌ویژه برای نقش «سِنت» که بعد از راجر مور در سریال تلویزیونی «بازگشت سنت» در سال ۱۹۷۹ ایفا کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متعددی در آمریکا بازی کرده و در لندن نیز ستاره‌ی صحنه‌ی تئاترهای وست‌اِند بوده است. اولین رمان‌هایی که برای کودکان نوشت، مجموعه رمان‌های «میزل» بود. اوگیل‌وی دو رمان «تکه‌سنگ‌های لق» و «غول پولکرتون» را هم برای بزرگسالان نوشته است.

نشر پریان از مجموعه‌ی «ماجراهای میزل استابز» کتاب‌های زیر را منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 220 گرم
ابعاد 19 × 14 × 1 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

208 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9786007058060

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “میزل و خشمبان – مجموعه ماجراهای میزل استابز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *