هرودوت و راهی به سوی تاریخ

400,000 ریال

نام من هرودوت است. برخی مرا پدر تاریخ می‌‌نامند. برخی مرا بزرگ‌ترین جهانگرد می‌‌نامند. برخی افراد نامهربان مرا پدر دروغگویی می‌نامند! اما آن‌ها به همه‌ی جاهایی که من سفر کرده‌ام نرفته‌اند، آنچه را من دیده‌ام، ندیده‌اند و قصه‌هایی که من شنیده‌ام به گوش‌شان نرسیده است.

 

 

5 عدد در انبار

- +

5 عدد در انبار

توضیحات

هرودوت که بود؟ چه شکلی بود؟ از کودکی تا بزرگسالی چه می‌کرد؟ چه چیزی باعث شد که او به جهان‌پژوهشی رو بیاورد؟ پاسخ تمام این پرسش‌ها در کتاب «هرودوت و راهی به سوی تاریخ» یافت می‌شود. هرودوت مرد زمان خویش بود. البته مثل بقیه نبود. خاص خودش بود و کاری کرد که تا آن زمان کسی انجام نداده بود. او به دنبال راه جدیدی بود تا ماهیت همه چیز را شرح دهد و نظرش را درباره‌ی چرایی آن به ثبت برساند و همه‌ی این‌ها را به نگارش درآورد. پیش از صد نسل از زمان حیات هرودوت تاکنون زیسته‌اند. بیشتر آنچه را که ما امروز درباره‌ی دوران او می‌دانیم باستان‌شناسان به مرور کشف و احیا کرده‌اند. پس از آن تاریخ‌نگاران تکه‌های بسیاری را به پازل او اضافه کرده‌اند. اما جین بندیک با رجوع به منابع فراوان، زندگی خاصی را در ۲۵۰۰ سال پیش در خیال خود تجسم کرده و در کتاب «هرودوت و راهی به سوی تاریخ» به رشته‌ی تحریر درآورده است.

جین بندیک در کتاب «هرودوت و راهی به سوی تاریخ» سفرهای این جهانگرد دوران باستان را با تصاویر گویا به زبان ساده و زبان خود او نقل می‌کند. سفرهایی که او از دریایی به دریای دیگر و از سرزمینی به سرزمین دیگر انجام داد؛ در زمانی که هنوز نامی برای «تاریخ» وجود نداشت و او بود که تاریخ‌نگاری را آغاز کرد.

هرچند کتاب «هرودوت و راهی به سوی تاریخ» برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است، ولی والدین و معلمان هم می‌توانند از آن بهره برند. همان‌طور که سی اس لوییس (نویسنده‌ی معاصر) در جایی گفته است، این ویژگی نشانه‌ای از یک کتاب کودک و نوجوان بسیار خوب است.

جین بندیک فارغ‌التحصیل دانشکده‌ طراحی پارسونز، کتاب‌های زیادی به‌خصوص در زمینه‌های علمی نوشته و تصویرگری کرده است. برجستگی آثار او قابلیت بیان مفاهیم پیچیده به زبان ساده است. او با مهارت می‌تواند مباحث سنگین را برای خواننده‌ی غیرمتخصص جالب و قابل‌فهم کند. از میان آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توضیحات تکمیلی
وزن 168 گرم
ابعاد 23 × 16 × 0.5 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

94 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9786227278118

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هرودوت و راهی به سوی تاریخ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *