آنجا که ماه خانه دارد

2,030,000 ریال

آنا زیرلب گفت: «خانم کالینز، نمی‌شه شما پیش ما بمونین؟»

ادموند گفت: «احمق نشو! پای اینکه لب گوره!»

ویلیام باز رو ترش کرد: «اد!»

خانم کالینز دست چروکیده‌اش را روی دست ویلیام گذاشت. «بچه‌ها. چقدر دلم می‌خواست چنین چیزی شدنی بود. اما متأسفانه پیرزنی مثل من…» رو به ادموند لبخند زد: «دیگه نمی‌تونه مادر کسی باشه.»

آنا گفت: «اما ما که مامان واقعی لازم نداریم.» دیگر داشت بغض می‌کرد. «فقط یکی رو می‌خوایم که توی تعطیلات، وقتی از مدرسه‌ی شبانه‌روزی برمی‌گردیم، حواسش بهمون باشه. اصلاً مزاحمتی براتون درست نمی‌کنیم.»

 

معرفی صوتی کتاب «آنجا که ماه خانه دارد» را بشنوید:

 

2 عدد در انبار

- +

2 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «آنجا که ماه خانه دارد» داستانی است با فضایی آشنا که یادآور قصه‌های کلاسیک کودکان است. اما این‌بار نویسنده در میانه‌ی جنگ ما را با مفهوم خانواده، امید و لذت کتابخوانی آشنا می‌کند.

داستان درباره‌ی دو برادر و یک خواهر یتیم است که تنها عضو باقی‌مانده‌ از خانواده‌ی خود‌، یعنی مادربزرگ‌شان، را از دست داده‌اند. هرچند بچه‌ها چندان به مادربزرگ دلبسته نبوده‌اند، در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم، بحرانی تازه به زندگی‌شان اضافه شده است: آن‌ها باید خانه‌ و خانواده‌ای برای خود پیدا کنند.

آن‌ها زندگی در خانه و در میان خانواده را به یاد نمی‌آورند. اما از آنجا که هر سه کتابخوان هستند، به کمک کتاب‌های محبوب‌شان، تصویر کاملی از خانه را در ذهن ساخته‌اند.

ویلیام، ادموند و آنا با دانش‌آموزان یک مدرسه همراه می‌شوند و در میانه‌ی جنگ، به روستایی امن می‌روند تا بلکه خانواده‌ای برای خود پیدا کنند. اما اوضاع آن‌طور که انتظار دارند پیش نمی‌رود. بدرفتاری و قلدری اعضای خانواده‌ای که نزدشان ساکن شده‌اند، وادارشان می‌کند تا در کتابخانه‌ی روستا و کنار کتابدار عجیب اما مهربان و حامی آنجا پناه بگیرند. کتابدار با کتاب‌هایی که به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد (مثلاً باد در بیدزار یا آنه در گرین گیبلز)، اوقات خوشی را برای آن‌ها می‌سازد و البته مخاطب را هم به خواندن این کتاب‌ها تشویق می‌کند.

توضیحات تکمیلی
وزن 224 گرم
ابعاد 19 × 14 × 1.7 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

272 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9786222745141

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آنجا که ماه خانه دارد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *