تکه هایم را کنار هم بگذار

980,000 ریال

صبح پیش از طلوع خورشید بیدار می‌شوم. به‌قدری زود است که فقط کامیون‌ها و خلافکارها توی خیابان هستند. توی یخچال چیزی نیست، مگر جوش‌شیرین در قسمت عقب، به اضافه‌ی چند بطری نیمه‌خالی سس گوجه‌فرنگی، سس باربیکیو و خردل که توی در یخچال است. یک لیوان آب می‌خورم، دوش می‌گیرم، لباس می‌پوشم و سر ساعت شش‌ و نیم از خانه خارج می‌شوم تا به اتوبوس برسم…

 

معرفی صوتی کتاب «تکه هایم را کنار هم بگذار» را بشنوید:

 

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «تکه هایم را کنار هم بگذار» داستانی است درباره‌ی دخترکی رنگین‌پوست از طبقه‌ی ضعیف جامعه‌ی آمریکا که باهوش و پراستعداد است و آرزوهایی بلندپروازانه دارد، اما نگاه کلیشه‌ای جامعه به افرادی مثل او آزارش می‌دهد. دخترک تلاش می‌کند جایگاه خود را پیدا کند و نگاه نژادپرستانه‌ی اطرافیانش را درهم‌ شکند.

جید دختر باهوشی است که با مادر خدمتکارش زندگی می‌کند. او موفق شده است در دبیرستان خصوصی ممتازی که بیشتر شاگردانش سفیدپوست و پول‌دار هستند، بورسیه شود. اما گاهی دلش می‌خواهد کنار دوستانی که شبیه خودش هستند، در محله‌ی فقیرنشین نورث‌ساید به مدرسه برود. او احساس می‌کند شاگردان مدرسه‌ی جدید و حتی مشاور سفیدپوستش به او ترحم می‌کنند و مانند فردی که نیازمند خیریه است با او رفتار می‌کنند. جید احساس می‌کند که آن‌ها او را هم‌سطح خود نمی‌دانند!

جید به یاد می‌آورد که با لی‌لی، دوست قدیمی‌اش، می‌توانست حتی با نگاه‌ از راه دور هم ارتباط برقرار کند. اما با هم‌شاگردی‌های جدیدش نمی‌تواند چنین ارتباطی برقرار کند؛ چون آن‌ها درکی از دنیای او و اطرافیانش ندارند. به‌ نظر می‌رسد دنیا تلاش می‌کند او را خرد کند.

اما جید به مبارزه ادامه می‌دهد و اشتیاقش به کلاژ و عکاسی به او کمک می‌کنند تا جایگاهش را پیدا کند و صدایی نه‌تنها برای دفاع از خود، بلکه برای جامعه‌اش باشد.

توضیحات تکمیلی
وزن 250 گرم
ابعاد 19 × 14 × 1.7 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

274 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9786003208186

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تکه هایم را کنار هم بگذار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *