دانشمندی شبیه من – مجموعه شبیه من

590,000 ریال

همین که به ساحل می‌رسند، روبن هوا را بو می‌کشد و می‌پرسد: «چرا هوا مزه‌ی شوری می‌دهد؟»

مادر می‌گوید: «راستش این آب دریاست که شور است! باران نمکِ سنگ‌ها را می‌شوید و آن‌ها را به رودخانه‌ها می‌ریزد. این رودخانه‌ها هم به دریا می‌رسند. بعد وقتی خورشید به دریا می‌تابد، آب سطح دریا تبخیر می‌شود و آن را شورتر می‌کند.»

 

معرفی صوتی کتاب «دانشمندی شبیه من» را بشنوید:

 

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

کتاب تصویری «دانشمندی شبیه من» داستانی علمی از مجموعه‌ی «شبیه من» است. کودکان با مطالعه‌ی این کتاب، در بستر داستان، اطلاعات مفیدی درباره‌ی کارکرد علم و شیوه ی تفکر دانشمندان به دست می‌آورند.

امروز تولد مامان روبن است و مادر و پسر هردو حسابی خوشحال‌اند. آن‌ها قرار است با هم به ساحل بروند. اما مشکلی وجود دارد! همان اول‌صبحی گلدانی که روبن برای مامان خریده بود، به زمین افتاد و شکست. اما مگر روز تولد بدون هدیه هم می‌شود؟!

در مسیر ساحل، روبن مدام به این‌طرف و آن‌طرف نگاه می‌کند تا شاید بتواند هدیه‌ی جدیدی برای مامان پیدا کند و البته که در این بین، چشمش به چیزهای تازه‌ای می‌افتد؛ مثلاً برگ‌های درختان که قرمز شده‌اند یا سطل‌ زباله‌‌های بازیافتی، بال‌های پروانه‌ها، اردک‌های کوچولویی که در دریاچه‌ی وسط پارک شنا می‌کنند و…

اما چرا برگ‌های سبز درختان قرمز شده‌اند؟ چرا یک‌عالمه سطل‌های زباله‌ی جورواجور داریم؟ چرا رنگ بال بعضی از پروانه‌ها با بقیه فرق می‌کند؟ چرا جوجه‌اردک‌ها می‌توانند توی آب شنا کنند، اما نوزاد انسان نمی‌تواند راه برود؟ و…

مامان و روبن تمام امروز فرصت دارند که به این سؤالات فکر کنند و جواب خوبی برای آن‌ها پیدا کنند. راستی، به نظر شما، در این سفر علمی، روبن کوچولو می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای مامان تهیه کند یا نه؟

انتشارات مهرسا از مجموعه‌ی داستانی و علمی «شبیه من» عناوین زیر را منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 218 گرم
ابعاد 22 × 22.5 × 0.2 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

32 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9786223360602

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانشمندی شبیه من – مجموعه شبیه من”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *