آناهید ملکه ی سایه ها

280,000 ریال

همهمه، هیاهو! نعره‌ی شیپور و ناله‌ی زخمیانی که در خاک می‌غلتیدند. قلعه‌ی هاترا سراسر در آتش می‌سوخت. انبوه سربازان، به‌هم فشرده عقب می‌نشستند و باران تیر همچون رگباری پائیزی از آسمان فرود می‌آمد.

3 عدد در انبار

- +

3 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «آناهید ملکه ی سایه ها» درباره زندگی شاپور اول ساسانی و عشق پنهان او به آناهید، دختر مهرک نوش زادان، دشمن دیرینه اردشیر ساسانی است.

شاپور آناهید را به کاخ خود می‌آورد و اردشیر پس از رویارویی با هرمزد، فرزند شاپور و آناهید، به راز آن‌ها پی می‌برد. پس از مرگ اردشیر، شاپور درگیر جنگ با سپاه روم است و آناهید درگیر دسیسه‌هایی کرتیر، موبد موبدان زرتشت. شایعه عشق شاپور و دختر فرمانروای هاترا، آناهید را آشفته می‌کند و برای دریافتن حقیقت به جاسوسان کاخ پناه می‌برد. شاپور دچار خشم و قهر آناهید می‌شود. آناهید همراه فرزندانش به زادگاه خود بازمی‌گردد و شاپور را تنها می‌گذارد. شاپور با به بردگی کشاندن والریانوس، امپراتور روم، در ساختن شهر دزفول (دژپل) و ساختن سد شاپور، قدرت سیاسی خود را به نمایش می‌گذارد و فرمانروایان دیگر نکوهش‌اش می‌کنند. در پایان کار، شاپور به کرتیر خشم می‌گیرد و در پی یافتن آناهید بر می‌آید.

توضیحات تکمیلی
وزن 244 گرم
ابعاد 20.2 × 14 × 1.1 سانتیمتر
نویسنده
ناشر | تولیدکننده

سال نشر

گروه سنی
تعداد صفحه

192 صفحه

شابک

9786001039041

نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.
  1. میترا مولایی

    ۵
    یک رمان بسیار عالی و تاثیر گذار . توصیه می کنم همه حتی بزرگسالان هم بخوانند‌.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *