دسته بندی ها
مقالات

پرفروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال برای کودکان و نوجوانان

انتشارات پرتقال، یکی از شناخته شده‌ترین ناشران کتاب کودکان و نوجوانان در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است و توانسته در این مدت برجسته‌ترین کتاب‌ها را در زمینه کتاب کودکان و نوجوانان منتشر کند. کتاب‌های این انتشارات اغلب با زبانی ساده و جذاب، مفاهیم پیچیده را به شکلی قابل فهم برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند. اگرچه هیچ تالیفی از سوی این نشر صورت نمی‌گیرد، اما کتاب‌هایی که ترجمه می‌شوند جزء بهترین و مهم‌ترین آثار ادبی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان هستند.

در این مقاله ما قصد داریم پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات پرتقال برای کودکان و نوجوانان را معرفی و بررسی کنیم.

پرفروش‌ترین کتاب های انتشارات پرتقال برای نوجوانان

۱٫آنجا که ماه خانه دارد

آنجا که ماه خانه دارد

آنا، ادموند و ویلیام بعد از مرگ پدر و مادرشان با مادربزرگ خود در لندن زندگی می‌کردند. اکنون مادربزرگ خود را نیز از دست داده‌اند و پای جنگ جهانی دوم به انگلستان نیز باز شده است. این سه خواهر و برادر به اجبار باید از شهر جنگ‌زده‌شان خارج شوند و به دنبال سرپناهی برای خود باشند.

آنا، ادموند و ویلیام با دانش آموزان یک مدرسه همراه می‌شوند و به روستای امنی می‌روند تا بلکه خانواده‌ای برای خود پیدا کنند. اما آیا خانواده‌ای پیدا می‌شود که در آن شرایط جنگی و کمبود غذا هر سه‌تای آن‌ها را باهم بپذیرد؟…

۲٫ویلودین

ویلودین

ویلودین عاشق طبیعت است و همراه پدرش در جنگل‌ها سفر می‌کند. او همچنین عاشق حیوانات و حرکات آن‌هاست. اما دنیای ویلودین به‌زودی تغییر می‌کند. در روستا آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد و خانواده‌ی ویلودین از بین می‌روند. بعد از این آتش‌سوزی حیوانات روستا نیز  ناپدید می‌شوند. بعد از مدتی پسر به نام کانر وارد زندگی ویلودین می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند. آیا آن‌ها می‌توانند مشکلات روستا را حل کنند؟…

۳٫کاپیتان زیرشلواری: ترا-لا-لا

کاپیتان زیرشلواری: ترا-لا-لا

جورج و هرولد دو دانش‌آموز بازیگوش هستند. شیطنت‌های آن‌ها همیشه همه را به دردسر می‌اندازد. آن‌ها در خانه‌ی درختی جورج داستان‌های کمیک می‌نویسند و شخصیت کاپیتان زیرشلواری را آنجا خلق کرده‌اند. مدیر مدرسه جورج و هرولد از آن‌ها متنفر است. جورج و هرولد با ریختن فلفل روی تماشاچی‌ها و کارهایی از این قبیل مسابقه‌ی فوتبال مدرسه را بهم می‌زنند. مدیر مدرسه با فیلمی که از آن‌ها دارد سختگیری‌هایش را شروع می‌کند. تا اینکه جورج و هرولد طاقت‌شان تمام می‌شود…

۴٫زویی و عینک ایده ساز ۱: عملیات نجات اژدها

زویی و عینک ایده ساز 1: عملیات نجات اژدها

زویی، عینکی دارد که هر وقت آن را بالای سرش می‌گذارد، ایده‌های جدیدی به ذهنش می‌رسد.  زویی یک گربه به اسم ساسافراس دارد که عاشق خوردن حشرات است. مادر زویی یک دانشمند است و همیشه در حال انجام آزمایش‌های علمی مختلف است. روزی از روزها، زویی در اتاق کار مادرش عکس یک قورباغه‌ی بنفش براق را می‌بیند و از خودش می‌پرسد این دیگر چه موجود عجیبی است؟

مجموعه کتاب‌های زویی و عینک ایده‌ساز با متنی روان و تصویرهای زیبا برای کودکان سال‌های پایان دبستان مناسب است.

۵٫مهمانخانه‌ی قاچاقچی‌ها

مهمانخانه‌ی قاچاقچی‌ها

این‌جا یک مهمانخانه‌ی معمولی با حوادث عادی و روزمره نیست. این‌جا مهمانخانه‌ی آقا و خانم پاین یا درواقع مهمانخانه‌ی قدیم قاچاقچی‌هاست. تعطیلات کریسمس نزدیک است و مایلو پسرخوانده‌ی آقا و خانم پاین برای گذراندن تعطیلات به آنجا آمده است. در یک نیمه شب خلوت سروکله‌ی پنج مهمان مرموز و مشکوک پیدا می‌شود. میلو از این که تعطیلاتش به هم خورده پکر است اما بعد ماجراهای هیجان‌انگیزی اتفاق می‌افتد و این تعطیلات را به یکی از بهترین تعطیلات عمرش تبدیل می‌کند. در مهمانخانه دزدی می‌شود و مهمان‌ها هر کدام چیزی گم می‌کنند. مایلو و دوستش مدی نقشه‌ می‌کشند تا سرنخی برای کشف این معما به‌دست‌آورند.

۶٫جادوی چپکی ۱: حیوان ترکیبی

جادوی چپکی 1: حیوان ترکیبی

نری توی مدرسه خواندن و نوشتن یاد گرفته است و البته هنر و ورزش و علوم و ریاضی و موسیقی. چیزی که توی مدرسه‌شان یادش نداده‌اند جادو است. چون قدرت جادوی آدم تا زمانی که به سن ده سالگی نرسد، رو نمی‌شود. به محض این که دختر یا پسر، ده ساله و آماده رفتن به کلاس پنجم می‌شود، توی مدرسه دیگری ثبت‌نام می‌کند. آن‌جا هم باید درس بخواند، بسکتبال بازی کند و تمرین ریاضی حل کند. اما در کنارش باید جادو هم تمرین کند. اما نری در جادو مشکل دارد و برخلاف خواهر و برادرش در بهترین مدرسه جادوگری قبول نمی‌شود و به یک مدرسه «مخصوص» فرستاده می‌شود…

۷٫پاستیل‌های بنفش

پاستیل‌های بنفش

کتاب پاستیل‌های بنفش داستان پسر نوجوانی را روایت می‌کند که درباره وضعیت مالی خانواده‌اش بسیار نگران است و برای جلوگیری از بی‌خانمان شدنشان به والدین خود کمک می‌کند. جکسون پسری منطقی است و از خیالبافی بدش می‌آید! او در هفت سالگی با اتفاق عجیبی روبرو می‌شود و برای اولین بار یک دوست خیالی را ملاقات می‌کند که همه جا همراهش است!

۸٫دختری که ماه را نوشید!

دختری که ماه را نوشید!

زانِ پیر، جادوگر دل‌رحمی است که نوزادان رهاشده در جنگل را به خانواده‌هایی می‌سپارد که توانایی نگهداری از آن‌ها را داشته باشند.

روزی از روزها زان به جای نور ستاره، نور ماه را به یکی از نوزادان می‌خوراند.  زان به‌خوبی می‌داند که نباید قدرت جادویی ماه را دست‌کم بگیرد تا نوزاد با قدرتی که دارد، به خودش و دیگران آسیب برساند. اما چگونه می‌توان مانع قدرت ماه شد؟

۹٫مجموعه کاپیتان زیرشلواری ۲: حمله‌ی توالت‌های سخن‌گو

مجموعه کاپیتان زیرشلواری ۲: حمله‌ی توالت‌های سخن‌گو

در داستان «کاپیتان زیرشلواری: حمله‌ی توالت‌های سخن‌گو» با جورج و هرولد، دوتا از بچه‌های مدرسه، آشنا می‌شویم که هرجا خرابکاری‌ای پیش بیاید حتماً پای‌شان گیر است. راوی می­گوید یک بار نزدیک بود شخصیت‌های داستان، کره‌ی زمین را به وسیله­‌ی لشکری از توالت­های سخن‌گو نابود کنند! حالا قرار است ماجرای این اتفاق را برایمان تعریف کنند.

پرفروش‌ترین کتاب های انتشارات پرتقال برای کودکان

۱٫من صندلی نیستم!

من صندلی نیستم!

آیا از این بدتر هم می‌شود که کسی شما را با صندلی اشتباه بگیرد؟ اگر یک راسوی بدبو‌ از راه برسد و ر‌وی شما بنشیند، چی؟ یا اگر دوتا اسب آبی رویتان بنشینند و لهتان کنند، چه‌کار می‌کنید؟ از همه بدتر اگر با یک شیر گرسنه رو‌به‌رو شوید، آن‌وقت چه به سرتان می‌آید؟ انگار کسی حواسش نیست که این زرافه‌ی طفلکی این‌جا نایستاده تا دیگران رویش بنشینند…

۲٫وقتی بابا هست

وقتی بابا هست

وقتی بابا هست، از پس هر کاری برمی‌آییم. بابا می‌داند چه‌جوری ما را بخنداند. نمی‌ترسد دیگران بگویند خودش یک‌پا بچه است. هر چه‌قدر سرش شلوغ باشد، باز همیشه‌ی همیشه برای ما وقت دارد…

۳٫خرگوش گوش داد!

خرگوش گوش داد!

تیلور با مکعب‌های خانه‌سازی‌اش ساختمان فوق‌العاده‌ای ساخته بود. همین‌طور که داشت با افتخار ساختمانش را تماشا می‌کرد، یک‌دفعه یک دسته کلاغ ساختمانش را خراب کردند. حیوانات جنگل که این صحنه را دیدند، یکی‌یکی آمدند و با تیلور صحبت کردند تا حالش را خوب کنند.

اما تیلور حال‌وحوصله‌ی هیچ‌کدام‌شان را نداشت. هیچ‌کس واقعاً بلد نبود حال تیلور را خوب کند؛ تا این‌که خرگوش از راه رسید…

۴٫جان من هیچ‌جوره این کتاب را باز نکن!

جان من هیچ‌جوره این کتاب را باز نکن!

باز هم اومدی؟ مگه تو کار و زندگی نداری؟! آها، نکنه اومدی بابت بازکردن کتاب‌های قبلی عذرخواهی کنی؟ اگه اینطوره که دیگه جدی جدی این کتاب رو باز نکن! … اینجا یه کسی زندگی می‌کنه که اگه باهاش روبه‌رو بشی، از ترس سکته می‌کنی!

این درخواست شخصیت عجیب داستان است که با زبانی طنزآلود می‌خواهد کتاب را ورق نزنیم! شخصیتی که بداخلاق، طلب‌کار و تا حدی ترسوست.

۵٫من خورشید هستم

من خورشید هستم

کتاب «من خورشید هستم» کتابی مصور است که ستاره‌ی خورشید را به کودکان معرفی می‌کند. این کتاب با لحنی شیرین و تصاویری رنگارنگ واقعیت‌های جالب علمی را به کودکان توضیح می‌دهد.

این کتاب مقدمه‌ی مناسبی برای آشنایی کودکان با نجوم است. از این مجموعه دو کتاب دیگر نیز چاپ شده است. «من ماه هستم» و «من زمین هستم» دیگر جلدهای این مجموعه هستند.

۶٫مجموعه شاهزاده سیاه‌پوش ۱: مهمان فضول

مجموعه شاهزاده سیاه‌پوش ۱: مهمان فضول

چه کسی می‌گوید شاهزاده‌خانم‌ها لباس سیاه نمی‌پوشند؟ شاهزاده ماگنولیا هم یک شاهزاده خانم زیباست و هم یک اَبَر قهرمان شجاع! او یک راز مهم دارد که نمی‌خواهد کسی از آن خبردار شود: هر جا زنگ خطر هیولا به صدا درآید، شاهزاده ماگنولیا لباس پف‌پفی و کفش‌های شیشه‌ای‌اش را توی انباری می‌چپاند و لباس و نقاب مشکی می‌پوشد و از یک تونل مخفی سُر می‌خورد بیرون.

مجموعه‌ی شاهزاده سیاه‌پوش، مجموعه‌ای خواندنی با تصاویر جذاب، برای کودکانی است که عاشق هیجان و ماجراجویی هستند و قهرمان‌ها را دوست دارند!

۷٫مجموعه شاهزاده سیاه‌پوش ۲: تولد پردردسر

مجموعه شاهزاده سیاه‌پوش ۲: تولد پردردسر

امروز جشن تولد شاهزاده ماگنولیاست و دوازده شاهزاده از راه‌های دورونزدیک برای خوشحال کردن او به قصر آمده‌اند. شاهزاده‌خانم دوست دارد همه چیز عالی و بی‌نقص باشد، اما یک دفعه… دیلینگ! دیلینگ! زنگ خطر هیولا! حتماً یک هیولای خطرناک همین دوروبرهاست و می‌خواهد بز بخورد! اما الان! آن هم وسط جشن تولد! اگر شاهزاده‌خانم سراغ هیولا برود، پس مهمان‌ها چه می‌شوند؟ عجب «تولد پردردسر»ی! اگر شما جای شاهزاده‌خانم بودید، چه کار می‌کردید؟

سخن پایانی

انتشارات پرتقال با مجموعه‌ای هنرمندانه از کتاب‌های کودک و نوجوان، با تمرکز بر سرگرمی و آموزش، توانسته است به عنوان یکی از پیشواهای بازار کتاب‌های ایرانی محسوب شود. این کتاب‌ها با داستان‌ها و مطالبی که از دیدگاه کودکان و نوجوانان خلق شده، فکر و تخیل آن‌ها را به چالش می‌کشند. به همین دلیل، کتاب‌های انتشارات پرتقال نه تنها به عنوان پرفروش‌ترین‌ها، بلکه به عنوان آثاری که اثرگذاری ویژه‌ای در رشد و توسعه فرهنگی نسل‌های آینده دارند، به یاد مانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات کتاب هدهد
  • توجه بفرمایید: کتاب هدهد یک فروشگاه آنلاین است. لطفا حضوری مراجعه نکنید.
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه ۷.۳۰ تا ۱۵.۳۰
  • تلفن مشاوره در ساعات اداری شنبه تا چهارشنبه: ۸۸۵۵۳۵۲۸
  • نشانی: تهران، خیابان یوسف آباد، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست و سوم)، کوی ۲۳ شایان، پلاک ٢۶، درب سمت چپ، تک زنگ.
  • شماره تلگرام و واتس‌اپ کارشناس ۱: ۰۹۳۶۵۹۴۲۳۲۳
  • شماره تلگرام و واتس‌اپ کارشناس ۲: ۰۹۳۶۵۹۴۲۲۴۵
ورود / ثبت‌ نام سبد خرید علاقمندی ها گروه سنی تماس