لاک پشت سبز

250,000 ریال

روز عروسی خانم لاک پشته بود و همه دوستان و آشنایان دور هم جمع شده‌ بودند که ناگهان بارانی از زباله روی سرشان ریخت. لاکی، برادر عروس، دیگر طاقت این وضع را نداشت و تصمیم گرفت هر طور شده جلوی آدم‌ها را بگیرد. خانواده و دوستانش به او هشدار دادند که نرود، چون حریف آدم‌ها نخواهد شد و به جایش سر از تنگ کوچک ماهی یا قابلمه سوپ در خواهد آورد! اما او عزمش را جزم کرده بود.

4 عدد در انبار

- +

4 عدد در انبار

توضیحات

لاکی در کنار رودخانه با گروهی از دانش‌آموزان و معلم شان روبرو  می‌شود و از ترس دنبال جایی برای پنهان شدن می‌گردد. اما از بد حادثه سرش در یک بطری شیشه‌ای گیر می‌کند.

بچه‌ها که برای درختکاری کنار رودخانه آمده‌اند لاکی را پیدا می‌کنند و نجاتش می‌دهند. تصویر لاکی با سر گیر افتاده در بطری، در صفحه اول روزنامه محلی چاپ می‌شود و دانش‌آموزان دیگر را تشویق می‌کند تا دست به کار شوند و محیط خود را از زباله‌ها پاک کنند. لاکی به جمع خانواده و دوستان خود بر می‌گردد و با استقبال آنان مواجه می‌شود. لاکی نشان می‌دهد که حتی یک نفر هم می‌تواند در اطراف خود تغییر مثبت ایجاد کند. او همه را به زندگی سبزتر تشویق می‌کند و در پایان کتاب به خوانندگان می‌گوید: «انتخاب با شماست!»

کتاب «لاک‌پشت سبز» علاوه بر این‌که کودکان را تشویق می‌کند تا در حفظ محیط زیست خود فعالانه نقش ایفا کنند، به آن‌ها می‌آموزد به آن احترام بگذارند. پدر و مادرها و آموزگاران می‌توانند از این کتاب برای یادآوری این نکته که هر کدام از ما در حفاظت و پاکیزگی محیط خود نقش داریم، حتی اگر کم سن و سال باشیم، استفاده کنند.

کتاب برای بلندخوانی مناسب است.

«آرتی نپ» اولین کتاب کودک خود را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد. او پیش از این تاریخ گمان نمی‌برد که تبدیل به یک نویسنده کودکان شود. اما از آن زمان تاکنون بیش از ۳۰ اثر ادبی شامل کتاب، ویدئو، داستان و شعر برای کودکان منتشر کرده است. کتاب لاک پشت سبز او پس از انتشار به فهرست نهایی نامزدهای «جایزه کتاب زمین سبز» راه یافت.

توضیحات تکمیلی
وزن 66 گرم
ابعاد 0.1 × 16.5 × 23.5 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

32 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9789643894788

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لاک پشت سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *