لمس خوب، لمس بد

650,000 ریال

در پاین کتاب اطلاعاتی درباره‌ی مسائل زیر مطرح شده است: ضرورت آموزش پیشگیری از سوءاستفاده جنسی به کودکان، سن مناسب کودکان برای طرح این موضوع و راهنمایی‌های مختصر در صورت تعرض به کودک

ناموجود

توضیحات

کتاب «لمس خوب، لمس بد» کتابی غیرداستانی در حوزه‌ی «فرزند پروری و ارتباط اجتماعی» است که با واقع‌نگری و هوشیاری نشان می‌دهد مسئله‌ی پیشگیری از سوءاستفاده‌های جنسی چگونه با کودکان مطرح شود.

«لمس خوب، لمس بد» پیش از هر چیز با ظرافت، بر اهمیت گفتگو میان مادر و فرزند تاکید دارد: «شب‌ها وقتی مادر جیمی او را به رختخواب می‌برد، همیشه مدتی را با هم حرف می‌زنند. آن‌ها در مورد چیزهای جالب، چیزهای مسخره و مسائل جدی حرف می‌زنند.» و از این طریق به نرمی و آهستگی موضوع را شرح و بسط می‌دهد.

مادر طی گفتگو محبتش را به کودک ابراز می‌کند و با بهره‌گیری از بازی و شیطنتی نظیر قلقلک‌دادن و طرح پرسش به کودک تاکید می‌کند که تماس با بدن او تنها زمانی صحیح و جایز است که او بخواهد:

جیمی دوباره خندید: «بس کن مامان. بس کن» مامان گفت: «باشه. وقتی می‌گویی بسه، من همیشه به حرفت گوش می‌کنم. درسته؟»

با این مقدمه‌ی ملایم، کودک آماده‌ی شنیدن می‌شود. در نتیجه مادر بازی را تمام می‌کند و با جدی‌تر شدن فضا را برای طرح مسئله‌‌ای مهم آماده می‌کند. در ادامه با استفاده از داستان‌گویی، یادآوری خاطرات، طرح پرسش و پاسخ، به‌رسمیت شناختن احساسات کودک و تقویت مهارت نه گفتن او را در زمینه‌ی مراقبت از خود در برابر سوءاستفاده‌های جنسی آگاه و هوشیار می‌کند.

توضیحات تکمیلی
وزن 110 گرم
ابعاد 0.4 × 17.5 × 23.5 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
سال نشر

ناشر | تولیدکننده

تعداد صفحه

30 صفحه

مترجم

شابک

9786004771559

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لمس خوب، لمس بد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *