دسته بندی ها
مقالات

شمارورزی لولوپی + ۱ (ریاضی آموز ادبی)- آموزش ریاضی از راه ادبیات

شمارورزی لولوپی + ۱ آموزش ریاضی از راه ادبیات است که آموزش ریاضی را معنادار و لذت‌بخش می‌کند. در شمارورزی لولوپی + ۱ که ویژه‌ی کودکان سال نخست دبستان است، بنیادهای شمارورزی یا ریاضی مانند شناخت عددها و شمارش، مفهوم هندسه و شکل‌های هندسی، آمار، جبر، پرسانه‌گشایی و… از راه داستان آموزش داده می‌شود.

این مجموعه‌ی آموزشی در راستا و چارچوب آموزش خلاق کودک‌محور تهیه شده است و کوشش می‌کند که آموزش ریاضی را در الگویی تازه به کودکان ایرانی و همه‌ی کودکانی که با زبان فارسی آشنایی دارند، ارائه دهد. شاید بتوانیم به کودکان بگوییم و نشان دهیم که دانش ریاضی آن نیست که شما را از آن می‌ترسانند و می‌هراسانند. برای همین در آموزش دانش ریاضی، اصل را بر آمیختن احساس‌ها و عواطف با شناخت منطقی قرار داده‌ایم. اگر ما بتوانیم چنین کنیم، از خشکی آنچه درباره‌ی دنیای ریاضی گفته می‌شود، کاسته خواهد شد و کمک می‌کند که کودکان آرام آرام این دنیای شگفت و شیرین را درک کنند.

اندیشه‌ورزی ریاضی شکل ویژه‌ای از اندیشیدن است که اگر کودک آن را به درستی بیاموزد، می‌تواند عددها، اندازه‌ها و روابط فضایی را بشناسد و در پرسانه‌گشایی و کشف جهان به‌کار ببرد.

لولوپی آفریده‌ای از گردونک لولوپا است. گردونک لولوپا در کهکشان ما است. این گردونک هر روز با تابش آفتاب، گرد می‌شود، نزدیک نیم‌روز سه‌گوش و شام که شد چهارگوش می‌شود. لولوپا گردونک عدد، شمار و اندازه است.

این بسته شامل موارد زیر می‌باشد:

کتاب خواندن: کتاب خواندن شمارورزی لولوپی + ۱ ، داستانک‌هایی درباره‌ی کشف است. کشف یک گنج که آرزوی بسیاری از انسان‌ها است. یکی از بنیادهای شمارورزی یا ریاضی نیز کشف است. کشف شکل‌ها و اندازه‌ها، کشف پیوندها و رابطه‌ها و پرسانه‌گشایی در راه کشف. برای این‌که کودکان کاشف ریاضی شوند، باید که کشف را در جهان خیال بشناسند و از آن لذت ببرند، باید که درون جهان ناشناخته‌ها بروند تا بتوانند ناشناختنی‌ها را شناختنی کنند. ادبیات کودکان راهی است که کودکان بر روی آن، پیوند کشف و شناخت ناشناخته‌ها با دانش ریاضی را حس خواهند کرد.

این کتاب دارای بیست داستانک پیوسته است که از یک سو وابسته به داستانک های لولوپی +۰ است و از سوی دیگر این داستانک ها به لولوپی+۲ ( در دست انتشار ) پیوند دارند. به طور طبیعی کودکی که می خواهد با لولوپی + ۱ کار کند، باید لولوپی +۰ را در یک دوره ی فشرده بگذراند. این دوره ی فشرده در زمینه ی خواندن داستانک ها می تواند بسیار کوتاه باشد و در مورد کارورزی ها و کنش ورزی ها می تواند یک دوره ی زمانی سه ماهه را دربرگیرد.
مانند لولوپی+ ۰ در هر وضعیتی برای این که کودکان خردسال هنوز درک درستی از کارکردهای دانش ریاضی یا شمارورزی ندارند، کار را با کتاب خواندن آغاز کنید. کتابی که در سرشت خود در لایه  بیرونی داستان است و در لایه های درونی به آموزش دانش ریاضی می پردازد.

کتاب کارورزی: کتاب کارورزی ویژه‌ی کار برای شناخت بنیادهای ریاضی پایه مانند گسترش درک فضا، عدد و اندازه‌ها و ترتیب منطقی و انجام کنش‌های ساده و پرسانه‌گشایی (حل مسئله) روی کاغذ است. کتاب کنش‌ورزی روی گسترش روند ریاضی تجسمی یا ریاضی در فضای واقعی به شیوه‌ی دست‌ورزانه تمرکز دارد. کتاب کارورزی لولوپی+ ۱ برپایه استانداردهای پیشرفته در آموزش ریاضی – بیش از همه استاندارد NCTM – ( انجمن ملی آموزگاران ایالات متحده ) طراحی شده است.

کتاب کنش‌ورزی راه‌نمای بزرگسال: کتاب کنش ورزی فراتر از استانداردها می رود و برپایه  ی آموزش شمارورزی یا ریاضی از راه دست ورزانه که ریشه ی آن در دیدگاه‌ های مونتسوری و پیاژه است نگاشته شده است. در این باره در کتاب «آمورش ریاضی خلاق پایه – فلسفه و روش» بیش تر سخن گفته شده است. این کتاب، کتاب کار و راه‌نمای بزرگسال است که کنش‌ورزی و آموزش هریک از داستانک‌ها را همراه با هدف، افزارهای مورد نیاز و شیوه‌ی پیش‌برد را توضیح می‌دهد. همچنین همواره توصیه می‌کند که یکی از نرمش‌های تن‌آرامی را پیش از درگیر کردن کودک با کارورزی‌ها یا کنش‌ورزی‌ها انجام دهید تا کودک با ذهنی آماده و به دور از تنش‌های محیط، به یادگیری ریاضی بپردازد.

نماکارت: کیسه ی نماکارت های این بسته ۶۴ تایی است. این مجموعه شامل، نماکارت های پویش، همتاها، الگوها، کرم ۹ تنه ، مجموعه و نامجموعه، نشانگان، کنش افقی و عمودی، دهگانی ، شکل ها و خرس ماهیگیر است که در هر مورد پشت نماکارت، راه کارهای آن ها آمده است. لازم است که بدانید، انجام برخی از کارورزی ها در این بسته نیاز به نماکارت های لولوپی +۰ دارد.

مناسب برای کودکان پیش دبستان و سال نخست دبستان

لینک خرید شمارورزی لولوپی + ۱

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات کتاب هدهد
  • توجه بفرمایید: کتاب هدهد یک فروشگاه آنلاین است. لطفا حضوری مراجعه نکنید.
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه ۷.۳۰ تا ۱۵.۳۰
  • تلفن مشاوره در ساعات اداری شنبه تا چهارشنبه: ۸۸۵۵۳۵۲۸
  • نشانی: تهران، خیابان یوسف آباد، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست و سوم)، کوی ۲۳ شایان، پلاک ٢۶، درب سمت چپ، تک زنگ.
  • شماره تلگرام و واتس‌اپ کارشناس ۱: ۰۹۳۶۵۹۴۲۳۲۳
  • شماره تلگرام و واتس‌اپ کارشناس ۲: ۰۹۳۶۵۹۴۲۲۴۵
ورود / ثبت‌ نام سبد خرید علاقمندی ها گروه سنی تماس