نیما یوشیج – مجموعه کی؟ چی؟ کجا؟

1,000,000 ریال

یک سمت میزم کتاب و جزوه‌ی شیمی است و سمت دیگر کتاب‌های نیما و درباره‌ی نیما و چند نشریه‌ی ادبی. به خودم می‌گویم تو که شیمی آلی را بلدی. برو ببین بعد از انتشار افسانه‌ی نیما چه اتفاقی افتاد. چشمم هنوز به جلد کتاب شیمی است، اما دستم رفته سمت یوش! و می‌روم.

1 عدد در انبار

1 عدد در انبار

توضیحات

آیا راهی خلاقانه می‌شناسید که بتوان کودکان و نوجوانان را با چهره‌های ادبی ایران آشنا کرد؟ بی‌تردید، کتاب داستانی «نیما یوشیج» از مجموعه‌ی «کی؟ چی؟ کجا؟» انتخابی خلاقانه برای معرفی پدر شعر نو، نیما یوشیج، به کودکان و نوجوان است. در این کتاب، برخلاف سایر کتاب‌های این مجموعه، تمام اطلاعات به شیوه‌‌ی مستقیم در اختیار مخاطب قرار نمی‌گیرد و کودکان و نوجوانان با اثری داستانی روبه‌رو هستند که در بطن خود اطلاعاتی مفید از زندگی این شاعر سنت‌شکن را در اختیارشان قرار می‌دهد.

شخصیت اصلی داستان نوجوانی علاقه‌مند به ادبیات و به‌ویژه شعر نیمایی است. اما وقتی‌که شعر نیمایی‌اش در جشنواره مورد توجه قرار نمی‌گیرد، احساس می‌کند دیگران درک درستی از این سبک شعری ندارند و فقط به دنبال قصیده و غزل هستند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که اطلاعاتش را درباره‌ی نیما و شعر نیمایی بیشتر کند و چه چیزی بهتر از اینکه آن‌ها را در ستونی ثابت چاپ کند! آقای مردانی که عضو هیئت‌تحریریه و مسئول صفحه‌ی شعر هفته‌نامه‌ی دوچرخه است با درخواست او موافقت می‌کند!

به این ترتیب، هرچه داستان جلوتر می‌رود و اطلاعات پسرک درباره‌ی نیما و شعرش بیشتر می‌شود، مخاطب کتاب هم به درکی کامل‌تر از علی اسفندیاری و دیدگاه‌های ادبی و اجتماعی او می‌رسد.

در برخی صفحات، مخاطب کادرهایی با عنوان «بیشتر بدانید» می‌بیند که به شکلی مستقیم اطلاعاتی را از زندگی نیما یوشیج در اختیارش قرار می‌دهد. استفاده‌ از QR code برای ارجاع مخاطب به اطلاعات خارج از کتاب، اقدام بجا و خلاقانه‌ی دیگری است که نویسنده از آن استفاده کرده است.

انتشارات نردبان از مجموعه‌ی «کی؟ چی؟ کجا؟» کتاب‌های زیر را منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 150 گرم
ابعاد 19.5 × 13.5 × 1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

156 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

978-622-344-209-4

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نیما یوشیج – مجموعه کی؟ چی؟ کجا؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *