داستان آلیس در سرزمین عجایب – مجموعه کی؟ چی؟ کجا؟

1,000,000 ریال

هر سال، در شهر آکسفورد، روزی به نام «روز آلیس» را به یادبود روزی در ماه ژوئیه‌ی سال ۱۸۶۲ جشن می‌گیرند. در این روز نویسنده‌ای به نام چارلز داجسون سه خواهر جوان خانواده‌ی دیدِل را به قایق‌سواری روی رود تیمز برد. در این گردش، او داستانی از خود درآورد؛ داستان دختری به نام آلیس که وارد سرزمینی جادویی می‌شود.

1 عدد در انبار

1 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «داستان آلیس در سرزمین عجایب» از مجموعه‌ی «کی؟ چی؟ کجا؟» منتشر شده است. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این کتاب مصور، با زندگی لوئیس کرول، خالق کتاب «آلیس در سرزمین عجایب»، روند شکل‌گیری این اثر ادبی ارزشمند و در نهایت، تأثیر آن بر دنیای ادبیات، فیلم‌سازی و انیمیشن‌ آشنا خواهند شد.

هیچ می‌دانستید که دختر کوچولویی به نام آلیس الهام‌بخش واقعی چارلز داجسون یا همان لوئیس کرول، در خلق داستان بی‌نظیر «آلیس در سرزمین عجایب» بود؟ در روزگاری که تمامی داستان‌های کودکان حاوی پیام‌های اخلاقی ‌بودند و سخت‌گیری‌های فراوان، مانع از آن می‌شد که کودکان از قوه‌ی تخیل خود استفاده کنند، نویسنده‌ای جوان داستانی شگفت‌انگیز خلق کرد. این داستان از هیچ منطقی پیروی نمی‌کرد، پیام اخلاقی مستقیمی نداشت و با تمام داستان‌های پیشین متفاوت بود، اما کودکان به‌شدت مجذوب آن شدند.

کرول در یک پیک‌نیک عصرگاهی، این داستان را به‌صورت بداهه برای آلیس و دو خواهرش تعریف کرد. آن زمان برنامه‌ای برای تبدیل کردن این داستان به کتاب نداشت. اما بعدها داستان را تکمیل کرد و تصمیم گرفت آن را به‌صورت کتابی مصور منتشر کند. در پی فروش بی‌سابقه‌ی کتاب، کرول داستان‌های آلیس را ادامه داد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند. اما پس از مرگ کرول، چه اتفاقی برای داستان آلیس افتاد؟

جذابیت داستان آلیس تا بدان‌جا ادامه پیدا کرد که حتی پس از مرگ وی نیز نویسندگان و هنرمندان بسیاری از سراسر جهان با الهام از آن به خلق آثاری شگفت‌انگیز پرداختند. مطالعه‌ی کتاب «داستان آلیس در سرزمین عجایب» شما را با این آثار بیشتر آشنا می‌‌کند.

انتشارات نردبان از مجموعه‌ی «کی؟ چی؟ کجا؟» کتاب‌های زیر را منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 150 گرم
ابعاد 19.5 × 13.5 × 1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

112 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

978-622-344-120-2

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “داستان آلیس در سرزمین عجایب – مجموعه کی؟ چی؟ کجا؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *