بوم شناسی تخیلات کودکی (مجموعه مقالات) – از مجموعه‌ کودک و تجربه ی طبیعت

1,150,000 ریال

درگیرودار بی‌خطرِ بازی، در استفاده از فضای حرکتی که صفحه‌ی سازمان‌دهنده‌ی تجربه‌ی الگومند کودک است، منشاء عناصر اصلی شخصیت نهفته است. کودکانِ سال‌های میانی، از شش تا یازده‌سالگی، آگاهی‌شان را از بدن به محیط‌زیستِ پیرامون و از خود به زیست‌بوم گسترش می‌دهند.

6 عدد در انبار

- +

6 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «بوم شناسی تخیلات کودکی (مجموعه مقالات)» به بررسی عمیق تخیلات و دنیای ذهنی کودکان می‌پردازد. این اثر از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» منتشر شده است و دربرگیرنده‌ی مقاله‌ی اصلی ادیت کاب، با عنوان بوم‌شناسی تخیلات کودکی (۱۹۵۹) و نقد و بررسی ایده و کار اوست. در این کتاب، با دیدگاهی عمیق و چندجانبه به این پرسش‌ پاسخ داده شده است که «چگونه تخیلات کودکان می‌تواند به رشد هویت، یادگیری و توسعه‌ی مهارت‌های شناختی آن‌ها کمک کنند؟»

کاب معتقد بود که نیروهای درونی به‌تنهایی تخیلات را پیش نمی‌برند و محیط‌های طبیعی و اجتماعی نیز در این زمینه بر کودک تأثیر می‌گذارند. از این رو، در ادامه پیشنهاداتی بیان شده‌ است که چگونه می‌توان فضایی را برای پرورش تخیل و خلاقیت در کودکان فراهم کرد.

بی‌شک، والدین، مربیان و علاقه‌مندان حوزه‌ی کودک با مطالعه‌ی این کتاب به درک عمیق‌تری میان ارتباطِ تخیل و محیط زیست کودکانه می‌رسند و می‌توانند از این دانش در تربیت و آموزش استفاده کنند.

انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» عناوین زیر را در راستای آگاه‌سازی والدین، مربیان و تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی کودکی منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 160 گرم
ابعاد 20.5 × 14 × 0.5 سانتیمتر
گردآورنده

محمد عظیمی

تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

172 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9789643244774

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بوم شناسی تخیلات کودکی (مجموعه مقالات) – از مجموعه‌ کودک و تجربه ی طبیعت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *