حس شگفتی – مجموعه کودک و تجربه ی طبیعت

950,000 ریال

و صداهای زنده؛ هیچ کودکی نباید ناهشیار از سروش صبحگاه همسرایی پرندگان در سپیده‌دم‌های بهار بزرگ شود. کودکان تجربه‌ی سحرخیزی را با برنامه‌ی ویژه و بیرون رفتن در تاریکی پیش از سپیده‌دم هرگز فراموش نمی‌کنند.

6 عدد در انبار

- +

6 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «حس شگفتی» از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» منتشر شده است. راشل کارسون یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان حوزه‌ی محیط‌زیست است و در این اثر، به‌طور ویژه بر ارتباط عمیق و شگفت‌انگیزی که کودکان با دنیای طبیعی پیرامون‌شان برقرار می‌کنند، تمرکز کرده است. وی در این کتاب، با بهره‌گیری از تجربیات خود از مشاهدات طبیعت در کنار برادرزاده‌اش، نشان می‌دهد که چگونه کودکان در برابر جهان پیرامون‌شان احساس شگفتی و کنجکاوی می‌کنند. این کتاب به‌ویژه برای والدین و معلمان مفید است؛ زیرا به آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از طریق تعامل فعال با طبیعت، جهان‌بینی و خلاقیت کودکان را تقویت کنند.

نثر این کتاب، ساده اما زیبا و شاعرانه است؛ به‌گونه‌ای که خواننده را به دنیایی از زیبایی‌های کوچک و معمولی مثل درختان، پرندگان و سنگ‌های ساحل می‌برد. کارسون به زیبایی هر لحظه‌ای را که در طبیعت سپری می‌شود فرصتی برای یادگیری و کشف معرفی می‌کند. او معتقد است که شگفتی‌های طبیعت می‌توانند تأثیری‌ عمیق بر توسعه‌ی فردی و رشد خلاقیت افراد داشته باشد.

در مجموع، این اثر یادآورِ قدرت بی‌پایان طبیعت در برانگیختن حس کنجکاوی و شگفتی در کودکان است. در عین حال، به ما، بزرگسالان، نشان می‌دهد که با نگاهی کودکانه به جهان اطراف بنگریم؛ نگاهی که می‌تواند ما را به درک عمیق‌تری از زندگی و ارتباط‌مان با طبیعت برساند.

انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» عناوین زیر را در راستای آگاه‌سازی والدین، مربیان و تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی کودکی منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 100 گرم
ابعاد 20.5 × 14 × 0.5 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

,

تعداد صفحه

80 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9789643244811

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حس شگفتی – مجموعه کودک و تجربه ی طبیعت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *