سیمین دانشور – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ

1,800,000 ریال

سیمین کوچولو در هشتمین روز از اردیبهشت سال ۱۳۰۰ در شیراز به دنیا آمد. سیمین کوچولو در حیاط خانه با خواهرش ویکتوریا لب حوض می‌نشستند و برای ماهی‌ها نان خشک می‌ریختند. گرما که کلافه‌شان می‌کرد، خودشان هم ماهی می‌شدند و می‌پریدند وسط حوض.

1 عدد در انبار

1 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «سیمین دانشور» از مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» منتشر شده است. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این زندگی‌نامه، که به زبانی ساده نوشته شده است، با زندگی و دستاوردهای یکی از مهم‌ترین نویسندگان و روشنفکران ایرانی، سیمین دانشور، آشنا می‌شوند.

سیمین در شیراز و در خانواده‌ای علاقه‌مند به فرهنگ و ادبیات به دنیا آمد. او از کودکی به اشعار حافظ علاقه‌ی فراوان داشت و پدر او را تشویق می‌کرد که این اشعار را بَر کند و وقتی مهمانی به خانه‌شان می‌آمد از سیمین می‌خواست که شعرها را برای‌ آن‌ها بخواند. شاید این جلسه‌ها اولین قدم سیمین برای آشنایی با ادبیات فارسی بود.

حتی آنچه بعدها در لابه‌لای نوشته‌های سیمین به چشم می‌خورَد، نشئت‌گرفته از بازی‌های کودکانه و خاطرات کودکی‌اش از رفت‌وآمدهایش به همراه پدر به چادرهای ایل قشقایی است. همان‌جا بود که او با قصه‌های شاهنامه و شخصیت‌های رستم، سهراب و سیاوش آشنا شد. مراسم تعزیه‌ی امام حسین و سوگواری سیاوش را دید و این دیدارها را در رمان سووشون منعکس کرد. بله، سیمین کوچک در بزرگ‌سالی، با پشتکار، عزم و علاقه‌مندی به نوشتن، به نویسنده‌ای اندیشمند تبدیل شد. اما آیا طی کردن این مسیر آسان بود؟

مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» شامل کتاب‌هایی است که نه‌تنها کودکان و نوجوانان را با دنیای هنرمندان و بزرگان عرصه‌ی علم آشنا می‌کند، بی‌شک راهی تازه را پیش روی اندیشه‌ی نسل جدید خواهد گشود.

نشر گهگاه، مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» را، با عناوین زیر، درباره‌ی زندگی بزرگان ایران‌زمین و جهان، منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 224 گرم
ابعاد 21 × 16.5 × 0.8 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

32 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد سخت

نوع کتاب

شابک

978-622-5500-03-7

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیمین دانشور – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *