انسان شناسی یادگیری در کودکی – مجموعه کودک و تجربه ی طبیعت

1,950,000 ریال

یادگیری فرهنگ خیلی زود در زندگی شروع می‌شود؛ چراکه جنبه‌های عام دستورکار رشدیِ نوزاد با دستورکار فرهنگی رشد هنجاری در هم تنیده شده‌اند، که این دومی از طریق آشیان رشدی نوزاد منتقل می‌شود. مطالعه‌‌ای درباره‌ی باورهای قومی فرزندپروری در پنج فرهنگ بیان‌گر این بود که اندیشه و تلاش مادران در مورد رشد نوزاد، حتی در طبقه‌ی متوسط جوامع غربی پساصنعتی، اساساً متفاوت است.

6 عدد در انبار

- +

6 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «انسان‌شناسی یادگیری در کودکی» از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» منتشر شده است. در این اثر شگرف، دیدگاه‌های نوآورانه‌ای درباره‌ی تأثیر محیط و اجتماع بر رشد شناختی و اجتماعی کودکان بیان شده است و مطالعه‌ی آن به مخاطبان کمک می‌کند که از زاویه‌ای متفاوت به یادگیری بنگرند. در مجموع، این اثر منبعی ارزنده برای پژوهشگران، معلمان و والدینی است که به دنبال درکی عمیق‌تر از فرایندهای طبیعی یادگیری کودکان و تأثیر فرهنگ بر این فرایندها هستند.

کتاب «انسان‌شناسی یادگیری در کودکی» به تحلیل دقیق و ژرف فرایندهای یادگیری کودکان در چارچوب‌های فرهنگی گوناگون می‌پردازد. این اثر با نگاهی انسان‌شناسانه، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه فرهنگ‌ها و ساختارهای اجتماعی بر شیوه‌های یادگیری تأثیر می‌گذارند و کودکان در این فرایند چگونه از محیط‌های پیرامونی و تعاملات اجتماعی خود یاد می‌گیرند.

این کتاب با بهره‌گیری از مقالات علمی و پژوهش‌های میدانی، به توصیف نحوه‌ی شکل‌گیری دانش و مهارت‌های اجتماعی در کودکان از طریق تعامل با هم‌سالان، خانواده و دیگران می‌پردازد. لنسی و همکارانش معتقدند که یادگیری در کودکی، فراتر از محیط‌های رسمی مانند مدرسه رخ می‌دهد و بیشتر در موقعیت‌های غیررسمی و روزمره از خانه گرفته تا کوچه و حتی بازی با دیگر کودکان تحقق می‌یابد.

انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد از مجموعه‌ی «کودک و تجربه ی طبیعت» عناوین زیر را در راستای آگاه‌سازی والدین، مربیان و تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی کودکی منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 550 گرم
ابعاد 24 × 17 × 3 سانتیمتر
ویراستاران

دیوید ف. لنسی؛ جان باک و سوزان گسکینز

مترجم

تعداد صفحه

392 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

نوع کتاب

شابک

9789643244101

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انسان شناسی یادگیری در کودکی – مجموعه کودک و تجربه ی طبیعت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *