زاها حدید – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ

1,800,000 ریال

زاها کوچولو دختری مسلمان بود. او با خانواده‌اش در بغداد زندگی می‌کرد. شهری که گذشته و حال به‌طور شگفت‌انگیزی در هم آمیخته بود. اما زاها از همان کودکی به آینده فکر می‌کرد…

وقتی که هفت‌سالش بود، طراحی لباس را شروع کرد و خیلی زود رفت سراغ طراحی اسباب و اثاثیه‌ی اتاق‌خواب.

 

معرفی صوتی کتاب «زاها حدید» را بشنوید:

 

4 عدد در انبار

- +

4 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «زاها حدید» از مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» منتشر شده است. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این زندگی‌نامه، که به زبانی ساده نوشته شده است، با زندگی زاها حدید و چندوچون ورود او به دنیای معماری آشنا می‌شوند.

درباره‌ی زندگی «زاها حدید» چه می‌دانی؟ آیا یک دختربچه می‌تواند رؤیای معمار شدن را در سر بپروراند و در بزرگسالی به معماری جهانی تبدیل شود یا از عهده‌ی چنین کارهایی برنمی‌آید؟

«زاها حدید» در کشور عراق و در خانواده‌ای هنردوست و اهل صنعت به دنیا آمد. او از همان کودکی به طراحی علاقه‌مند بود و طراحی‌هایی برای لباس و اسباب‌و‌وسایل خانه انجام می‌داد. مسافرت‌های خانوادگی به کشورهای گوناگون و بازدید از موزه‌ها و آثار برجسته نیز در پرورش دید هنری او تأثیری بسزا داشت.

وقتی‌که زاها به اندازه‌ی کافی بزرگ شد، به مدرسه‌‌ای شبانه‌روزی در کشور سوئیس رفت. بچه‌ها آنجا اسکی یاد می‌گرفتند. اما زاها ترجیح می‌داد در اتاقش بماند و فضاهایی پر از منحنی طراحی کند؛ طرح‌های او بدیع و تازه بودند و تا پیش از آن کسی چنین خلاقیتی از خود نشان نداده بود. چند سال بعد، زاها به لندن رفت تا در رشته‌ی معماری ادامه‌ی تحصیل دهد. در آن زمان، بیشتر مردم فکر می‌کردند که این رشته برای خانم‌ها مناسب نیست. علاوه‌بر اینکه زاها ایده‌هایی متفاوت داشت. او به طراحی ساختمان‌هایی با ابعاد منحنی علاقه‌مند بود، نه ساختمان‌های معمولی مربع یا مستطیل‌شکل. شاید به همین دلیل بود که تا سال‌ها کسی حاضر به ساخت این بناها نمی‌شد!

اما چه اتفاقی افتاد که «زاها حدید» به یکی از برجسته‌ترین معماران جهان تبدیل شد و مهندسان مهم و مطرح جهانی حاضر به همکاری با او شدند؟

مجموعه‌ی مصور «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» شامل کتاب‌هایی است که نه‌تنها کودکان و نوجوانان را با دنیای هنرمندان و بزرگان عرصه‌ی علم آشنا می‌کند، بی‌شک راهی تازه را پیش روی اندیشه‌ی نسل جدید خواهد گشود.

نشر گهگاه، مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» را، با عناوین زیر، درباره‌ی زندگی بزرگان ایران‌زمین و جهان، منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 232 گرم
ابعاد 21 × 16.5 × 1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

تعداد صفحه

34 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد سخت

نوع کتاب

شابک

9786229769256

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زاها حدید – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *