غلامرضا تختی – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ

1,800,000 ریال

غلامرضا کوچولو در خانی‌آباد، یکی از محله‌های جنوب شهر تهران، به دنیا آمد. او کوچک‌ترین فرزند خانواده‌ای هفت‌نفره بود. خواهر و برادرهایش مجبورش می‌کردند کارهای خرده‌ریز خانه را انجام دهد و چون تپل و کم‌تحرک بود، او را «غلام تنبل» صدا می‌کردند!

 

معرفی صوتی کتاب «غلامرضا تختی» را بشنوید:

 

12 عدد در انبار

- +

12 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «غلامرضا تختی» از مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» منتشر شده است. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این زندگی‌نامه، که به زبانی ساده نوشته شده است، با چندوچون زندگی غلامرضا تختی و ورود او به دنیای کشتی آشنا می‌شوند.

درباره‌ی «غلامرضا تختی» چه می‌دانی؟ مردم بیشتر او را به دلیل قهرمانی‌هایش دوست دارند یا پهلوانی‌هایش؟

«غلامرضا تختی» در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شد. چند سالی به مدرسه رفت، اما به دلیل مشکلات مالی خانواده مجبور شد مدرسه را رها کند و در دکان نانوایی مشغول کار شود؛ کمی بعد هم از دکان نجاری سر درآورد. او می‌خواست حرفه و کاری یاد بگیرد تا کمک‌خرجی برای خانواده‌اش باشد. اما تقدیر برای غلامرضای کوچک بیش از این‌ها می‌خواست. استادِ غلامرضا، شیخ ابراهیم نجار، اهل ورزش‌ باستانی بود. او هر روز، بعد از تمام شدن کار به زورخانه می‌رفت و ورزش می‌کرد. روزی دست غلامرضای تپل‌مپل را گرفت و با خودش به زورخانه برد. غلامرضا با دیدن زورخانه، عاشقِ میل، کباده، چرخ زدن، آداب پهلوانی و گود زورخانه شد. این‌طور که به نظر می‌رسید غلامرضا راه خودش را در زندگی پیدا کرده بود. اما چه اتفاقاتی افتاد که غلامرضای کم‌زور به نفر اول کشتی جهان تبدیل شد و مهم‌تر از آن چنان در دل و جان مردم ریشه دواند که به او لقب «جهان‌پهلوان» دادند؟

مجموعه‌ی مصور «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» شامل کتاب‌هایی است که نه‌تنها کودکان و نوجوانان را با دنیای هنرمندان و بزرگان عرصه‌ی علم آشنا می‌کند، بی‌شک راهی تازه را پیش روی اندیشه‌ی نسل جدید خواهد گشود.

نشر گهگاه، مجموعه‌ی «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» را، با عناوین زیر، درباره‌ی زندگی بزرگان ایران‌زمین و جهان، منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 234 گرم
ابعاد 21 × 16.5 × 1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

32 صفحه

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد سخت

نوع کتاب

شابک

9786225500051

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “غلامرضا تختی – مجموعه انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *