خط خطی، هر جور که بخواهی

360,000 ریال

طراح کتاب، هوشمندانه با رفتن در قالب یک کودک کم‌سال ژاپنی و کشیدن نقاشی‌هایی ساده که به خط خطی می‌ماند، به کودک این امکان را می‌دهد که هم با طرفِ مکالمه‌اش راحت‌تر ارتباط برقرار کند و هم در قالب نقاشی‌های کتاب اسیر نشود. اینگونه راه برای خلاقیت کودک باز می‌شود.

ناموجود

توضیحات

کتاب « خط خطی، هر جور که بخواهی »، کتاب نقاشی کودک هست و نیست. هست، برای اینکه کودک باید مداد به دست بگیرد و تصویر بکشد. نیست، برای این که بر خلاف آنچه انتظار داریم، کودک‌مان قرار نیست نقاشی‌های خوش‌آب و رنگی را ببیند و تقلید کند و تحویل ما با آموزگارش بدهد. این کتاب درباره تقلید نیست. درباره دبدن است، اندیشیدن و به تصویر کشیدن: دیدن دنیای کودکی دیگر، آن را با دنیای خود مقایسه کردن و از این راه دنیای خود را بهتر دیدن، و سپس دنیای خود را به تصویر کشیدن.

« خط خطی، هر جور که بخواهی » دو ویژگی خاص دارد. نخست آنکه از کودک نمی‌خواهد که تقلید کند. به جایش از او می‌پرسد که دنیایش چه شکلی است و از او می‌خواهد که خود دنیایش را آن‌گونه که می‌بیند به تصویر کشد.

دیگر آن‌که به کودک شانس عملی تقلید نکردن می‌دهد. چگونه؟ ساده است. کتاب، کودک را زیر بار نقاشی‌های خوش‌آب و رنگ له نمی‌کند. نقاشی‌هایی که برای کودکی که تازه قلم برداشته راهی جز تقلید باقی نمی‌گذارند.

پیشنهاد ما به شما این است که بگذارید کودک‌تان نقاشی خودش را بکشد. «خط خطی کند هر جور که می‌خواهد». هدف این است که فرزندنان دنیای دیگران را ببند و دنیای خودش را به تصویر بکشد. باشد که این‌گونه دنیای خودش را بیشتر ببیند و درباره‌اش بیشتر فکر کند و نیز آن را با دنیای کودکی از فرهنگی دیگر مقایسه کند و دریابد که دیگرانی هستند که دنیایی دیگر دارند که گرچه شاید به تمامی مانند دنیای او نباشد ولی با آن وجه مشترک بسیار دارد.

و هر کار می‌کنید، این یک کار را نکنید: دستش را نگیرید و در کشیدن نقاشی کمکش نکنید بگذارید خط خطی کند آن‌گونه که می‌خواهد!

 

درباره نویسنده کتاب « خط خطی، هر جور که بخواهی »:

«تارو گومی» در سال ۱۹۴۵ در توکیو متولد شد. او نزدیک به ۳۰۰ کتاب مصور نوشته _از جمله چندین کتاب نقاشی کودکان- که با استقبال بسیار کودکان و نیز بزرگسالان روبه‌رو شده‌اند.

توضیحات تکمیلی
وزن 370 گرم
ابعاد 21.5 × 18.5 × 1.2 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

گروه سنی
تعداد صفحه

176 صفحه

شابک

9786005613032

نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.
  1. فاطمه

    عالی است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *