خانواده من و بقیه حیوانات

340,000 ریال

این کتاب سرشار از آفتاب کورفو است که نویسنده کودکی خود را به اتفاق «خانواده و بقیه حیوانات»اش در آن گذرانده است. این دیگر به سلیقه خواننده است که از افرد خانواده با تمام کج‌خلقی‌ها و خصوصیات افراطی‌شان خوشش بیاید یا از جانورانی که نویسنده روی آنها مطالعه می‌کند.

ناموجود

توضیحات

کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات » با الهام از خاطرات نویسنده آن، «جرالد دارل» از ۵ سال زندگی در جزیره‌ کورفوی یونان نوشته شده است.

زمانی که خانواده دارل از اقلیم نمناک و خاکستری انگلستان به ستوه می‌آیند، خانه‌شان را می‌فروشند و راهی جزیره آفتابی کورفو در یونان می‌شوند. کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات » قرار بوده است کتابی درباره تاریخ طبیعی جزیره کورفو باشد، اما در انتها به کتابی درباره تجربه‌های بی‌نظیر خانواده دارل با عقرب‌ها، کفشدوزک‌ها، لاروهای شب‌تاب حشرات، اختاپوس‌ها، خفاش‌ها، وزغ‌ها، پروانه‌ها و مارمولک‌ها در خانه‌شان در این جزیره تبدیل می‌شود.

جرالد ۱۰ ساله، سفرش به کورفو را با تمام وسایلی که به نظرش برای چنین سفری ضروری است آغاز می‌کند: یک تور حشره‌گیری، یک سگ و یک شیشه پر از کرم پروانه که هر لحظه ممکن است پیله ببندند. در زمان زندگی در جزیره، جرالد چندان دلیل غرغرهای برادرها و خواهر بزرگ‌ترش را درباره پیدا شدن مار در وان حمام یا عقرب روی میز غذاخوری درک نمی‌کند.

کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات » کتابی سرشار از لحظات طنز از مواجهه خانواده متنوع دارل با طبیعت جزیره کورفو است.

 

درباره نویسنده کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات »:

«جرالد دارل» نویسنده و جانورشناس انگلیسی برادر کوچک‌تر «لارنس دارل» رمان‌نویس است. کتاب‌های جرالد دارل به خاطر نثر شیوا و طنز پرمایه‌ای که دارند از پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلیس به شمار می‌رود. جرالد دارل تا زمانی که زنده بود زندگی‌اش را وقف حفاظت از حیات‌وحش و نوشتن کرد. جرالد دارل در مقایسه با برادرش، چندان خودش را نویسنده نمی‌دانست. او نویسندگی را برای تأمین مالی فعالیت‌هایش درباره حیات‌وحش انجام می‌داد؛ اما با این وجود کتاب‌هایی با گونه‌های ادبی متنوع و اثرگذار خلق کرده است.

او علاوه بر سفرهای دور و دراز اکتشافی به دل طبیعت و نویسندگی، در تلویزیون نیز چهره‌ای شناخته شده بود و در جزایر مانش، پارک حیات‌وحشی را به نام دارل تأسیس کرد که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از ویژگی‌های کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات » طنز جذاب و تأثیرگذار آن است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ منتشر شده است و تأثیر زیادی بر جذب گردشگران خارجی به این جزیره داشت. بعید نیست که امروزه در سفرمان به این جزیره دیگر چندان ردپایی از آن طبیعت و جانورانی که در کتاب ذکر شده‌اند دیده نشود. بر اساس این کتاب تاکنون چند مجموعه تلویزیونی، فیلم سینمایی و تئاتر ساخته شده است.

جرالد دارل کتاب « خانواده من و بقیه حیوانات » را با الهام از خاطراتش نوشته است، اما گاهی آنچه نوشته منطبق بر واقعیت نیست یا ترتیب زمانی رخدادها را تغییر داده است.

توضیحات تکمیلی
وزن 324 گرم
ابعاد 21.5 × 14.5 × 2.2 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9789646194335

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خانواده من و بقیه حیوانات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *