میگل

160,000 ریال

جارو کردن کار مهمی است. وقتی پشم گوسفندها را می‌چینند، روی زمین ریخته می‌شود. برای اینکه پشم‌ها را تمیز نگاه داریم، باید کف انبار همیشه جارو شده باشد. پدرم با دادن این کار به من، نشان داده بود که واقعه‌ای دارد اتفاق می‌افتد.

ناموجود

توضیحات

تا به حال شده به این فکر کنید که می‌خواهید زودتر بزرگ شوید و کارهای بزرگانه انجام دهید؟ برخورد والدینتان چگونه بوده؟ آیا آن‌ها هم مثل خانواده‌ی «میگل» مخالفت کرده‌اند؟ یا به شما اجازه داده‌اند به آن‌ها کمک کنید؟

«میگل» داستان پسری دوازده ساله هم‌نام با کتاب است. آرزوی «میگل» بالا رفتن از کوه‌های سانگرد و کریستو است، برای بالارفتن از این کوه‌ها باید دو ویژگی داشت: اول باید عضوی از خانواده‌ی چاوز بود و دوم باید چوپان بود. خوشبختانه، «میگل» یک چاوز و شغل خانوادگی‌شان چوپانی است. مدت‌ها قبل، اجداد او یعنی چاوزها، از اسپانیا به نیومکزیکو مهاجرت کرده و شغل چوپانی را انتخاب کردند.

در حقیقت «میگل» آرزو دارد همراه مردان خانواده‌ی چاوز، تابستان امسال بتواند گوسفندان را به مرتع بالای کوه‌ها ببرد. او دوست دارد زودتر بزرگ شود تا بتواند جزئی از کاری باشد که دارد انجام می‌شود، حتی اگر آن کار، کار خودش نباشد.

کتاب «میگل» نثر روانی دارد. این کتاب، باوجود اینکه بیش از نیم قرن پیش نوشته شده است. یعنی؛ زمانیکه فرزندان جزئی از نیروی کار به‌شمار می‌آمدند. باز هم، در عین سادگی و به صورت غیرمستقیم به والدین و نوجوانان کمک می‌کند تا باهم گفت‌و‌گو کنند، با خواسته‌های هم آشنا شوند و دید بهتری نسبت به شرایط بدست بیاورند. همچنین، «میگل» در خلال داستان اطلاعات کاملی درباره‌ی زندگی گوسفندان، گله‌داران و سختی کارشان می‌دهد.

«و حالا میگل» عنوان مستندی در سال ۱۹۵۳ به کارگردانی کرامگولد است. کتاب «میگل» نیز، با عنوان اصلی «و حالا میگل» به نویسندگی جوزف کرامگولد در سال ۱۹۵۴، بخاطر ادبیات فوق‌العاده‌اش، برنده‌‌ی مدال نیوبری ادبیات کودکان آمریکا شده است. همچنین، در سال ۱۹۵۶، فیلمی اقتباسی به همین نام، به کارگردانی جیمز بی.کلارک از کتاب «و حالا میگل» ساخته شد.

مترجم کتاب، فریدون دولتشاهی (۱۳۹۱-۱۳۱۷) جزو اولین نسل مترجمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.
مهمترین کتاب دولتشاهی در دوران کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «میگل» است. که آن را در سال ۱۳۵۳ ترجمه کرده است.

توضیحات تکمیلی
وزن 84 گرم
ابعاد 19.5 × 12 × 0.9 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

180 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9789644324093

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “میگل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *