یک سال بدون او

1,900,000 ریال

اگر دیدن آینده امکان‌پذیر باشد، آیا دوست دارید آن را ببینید؟

اگر سوار آسانسوری شوید که شما را به آینده ببرد، آن وقت چه می‌کنید؟

اگر آینده‌ی بدی در انتظارتان باشد، چگونه با آن مواجه می‌شوید؟

2 عدد در انبار

- +

2 عدد در انبار

توضیحات

کتاب « یک سال بدون او » را لیز کسلر در سال ۲۰۱۱ نوشته و فاصله‌ی انتشار تا ترجمه‌ی آن خیلی کم است. کتاب حکایتی است درباره‌ی روزگار خودمان؛ روزگاری که تکنولوژی بر روابط انسانی بین افراد تأثیر گذاشته است. نویسنده تلاش کرده است، در داستان خود، هم گوشه چشمی به تکنولوژی داشته باشد وهم از منظری انسانی به ماجراهایش بنگرد.

کسلر در « یک سال بدون او »، فضایی فانتزی را تصویر کرده که وحشت از واقعی بودن آن مو بر تن خواننده سیخ می‌کند؛ فضایی که دوستانه و عاشقانه است، ولی با یک سهل‌انگاری شکل دیگری به خود می‌گیرد. اتمن و جِنی دو دختر نوجوان کاملاً متفاوت هستند که می‌دانند چگونه خوش بگذرانند. خانواده‌های اتمن و جنی با هم دوست هستند. در یک سفر تابستانی که به روال سال‌های قبل برنامه ریزی شده است، اتمن سوار آسانسوری می‌شود که او را در زمان جلو می‌برد و او از اتفاق وحشتناکی که در آینده رخ خواهد داد باخبر می‌شود.

این اتفاق مسیر زندگی آن‌ها را عوض می‌کند و بر هر دو خانواده تأثیر می‌گذارد. پسر خانواده از اسب بر زمین افتاده است و دچار کما شده؛ حادثه‌ای که کمی کوتاهی مسبب آن است. همه‌ی خانواده خود را می‌بازند؛ و شادی از زندگی این دو خانواده می‌رود. حالا اتمن است و این فضای غریب، هر یک از اعضای خانواده در برابر این اتفاق واکنشی دارند. عجیب‌تر این‌که برای او باز هم این اتفاق ادامه دارد. وقتی او دوباره سوار آسانسور می‌شود و دو سال به جلو می‌رود، شگفتی‌اش بیش‌تر می‌شود: بحران بیش‌تر و بیش‌تر شده است. حالا اوست و ماجرایی که توان فرار کردن از آن را ندارد. او فکر می‌کند و فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد که فضای پیش آمده را تغییر دهد.
اما در این کتاب، این فضای فانتزی بهانه‌ای شده است تا درباره‌ی دختر بودن، مشکلات، نگرانی‌ها و خواسته‌ها گفته شود. پس از اتفاق‌های پیش آمده، دختران درگیر ماجراهای خود هستند: از حمله‌های عصبی مادران تا جدا شدن پدر و مادر و از هم پاشیدن خانواده‌ها.

فضای پیش رو رعب آمیز و متفاوت است، ولی اتمن به تنهایی باید آن را تغییر دهد. دختر تنهاست و این برایش آزمونی متفاوت است؛ آزمونی که او نباید در برابرش به زانو دربیاید. این کتاب برای توصیف فضای فکری، آشنا شدن با تجربه‌های متفاوت و چگونگی حل مشکل نوجوان ۱۲ تا ۱۵ ساله می‌تواند مفید باشد. درعین‌حال، فرصت خوبی است که دختران نوجوان خود را در این فضا قرار دهند و توانایی‌های خود را بسنجند.

توضیحات تکمیلی
وزن 274 گرم
ابعاد 19.5 × 14.5 × 2 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

302 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786001880643

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یک سال بدون او”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *