نه تر و نه خشک

300,000 ریال

گلپر کنار پنجره نشسته بود و نقاشی می‌کشید و چشم به دوردست‌ها داشت. انتظار داشت که پرنده با هدیه برای سلطان بازگردد و با او عروسی کند. او را در آسمان و دشت‌ها و کوه‌ها و جنگل‌ها و روستاها آزاد و رها بگرداند. دنیا و مردم عادی را ببیند و با بچه‌ها بازی کند.

معرفی صوتی کتاب «نه تر و نه خشک» را بشنوید:

6 عدد در انبار

- +

6 عدد در انبار

توضیحات

تا به حال پرنده‌ای را دیده‌اید که از گنجشگ خیلی کوچک‌تر باشد و از ملخ کمی بزرگ‌تر؟ اگر فکر می‌کنید چنین پرنده‌ای وجود ندارد، سخت در اشتباهید. شاید این پرنده کوچک باشد و صدا و ظاهر قشنگی نداشته باشد، اما خیلی جسور است و یک روز عاشق دختر پادشاه می‌شود. پرنده‌ای که اولِ اولش اسمی ندارد، اما بعدها اسمش را می‌گذارند «نه تر و نه خشک» و آوازه‌اش در همه جا می‌پیچد. اما چطور ممکن است چنین پرنده‌ای عاشق دختر قدرتمندترین فرد سرزمین بشود؟ یعنی پادشاه راضی می‌شود دخترش را به دامادی با این مشخصات بدهد؟ شاید برای همین است که پرنده را می‌فرستد دنبال پیدا کردن چوبی که نه تر باشد و نه خشک، نه راست باشد و نه کج! به نظر شما، پرنده این چوب را پیدا می‌کند؟

داستان «نه تر و نه خشک» داستان شجاعت عاشقی است که از نرسیدن خسته نمی‌شود و تمام تلاشش را برای رسیدن به خواسته‌اش به کار می‌گیرد. این عاشق هرچند در ظاهر پرنده‌ای نحیف و کوچک است، به دلیل صداقت و تلاشش، نامدار می‌شود و در دل همه جا باز می‌کند. در پایان هم مشخص می‌شود که او بیش از یک پرنده‌ی کوچک است و قبل از این‌ در قالبی دیگر دخترک را دوست داشته است. این ماجرا داستانِ خوب دیدن و متفاوت دیدن است!

هوشنگ مرادی کرمانی یکی از نویسندگان برجسته‌ی کودکان در ایران است که جوایز متعددی را در داخل و خارج از کشور کسب کرده است. شورای کتاب کودک در سال ۱۹۹۲ وی را نامزد دریافت جایزه‌ی هانس کریستین آندرسن اعلام کرد؛ همچنین به سبب پرداختن به زندگی کودکان محروم، داوران وی را مورد تشویق قرار دادند. تعدادی از کتاب‌های مرادی کرمانی به چند زبان خارجی نیز ترجمه شده است. از آثار مهم مرادی کرمانی می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

توضیحات تکمیلی
وزن 126 گرم
ابعاد 21 × 14 × 0.6 سانتیمتر
نویسنده
تعداد صفحه

107 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

جنس کاغذ

نوع جلد

جلد نرم

شابک

9789647603201

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نه تر و نه خشک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *