زیر بار حرف زور نرو! – مهارت‌های اجتماعی

430,000 ریال

قلدر کسی است که مرتب دیگران را اذیت می‌کند. قلدرها دوست دارند بچه‌هایی را که به نظرشان ضعیف‌تر و کوچک‌تر از آن‌ها هستند، اذیت کنند و بترسانند. به کسی که قلدر اذیتش می‌کند، قربانی یا هدف می‌گویند.

10 عدد در انبار

- +

10 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «زیر بار حرف زور نرو!» درباره‌ی این است که تا به حال شده فرزندتان با صورت کبود و چشمان اشک‌آلود به خانه بیاید؟ یا پیش شما شکایت کند که چندتا از بچه‌ها توی کلاس یا مسیر مدرسه اذیتش کرده‌اند؟ به وجود آمدن چنین شرایطی برای بچه‌ها واقعاً سخت است. از طرفی همیشه این امکان وجود ندارد که آن‌ها کلاس‌شان را عوض کنند یا از مسیر دیگری به مدرسه بروند تا از دست قلدرها در امان بمانند. برای همین در چنین موقعیت‌هایی به بچه‌ها می‌گوییم که «زیر بار حرف زور نرو!»، نترس و حقت را از آن‌ها بگیر. اما راستش هرچقدر گفتن این جمله‌ها برای ما بزرگ‌ترها ساده‌ است، عمل کردن به آن‌ها برای بچه‌ها کار دشواری است. پس باید چه‌کار کرد؟ شاید بهتر باشد که برای بچه‌ها توضیح دهیم چرا برخی افراد قلدری می‌کنند و دقیقاً در مقابل آن‌ها باید چه‌کاری انجام داد. آموزش قدم به قدم به کودکان کمک می‌‌کند راحت‌تر از حق خود دفاع کنند و از طرفی متوجه شوند که اغلب افراد زورگو خودشان از چیزهای ریز و درشت زیادی می‌ترسند!

«زیر بار حرف زور نرو!» یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «مهارت‌های اجتماعی» است؛ کتابی آموزشی درباره‌‌ی شیوه‌ی درست دفاع کردن از حق خود. نکته‌ا‌ی مهم و متمایز درباره‌ی این کتاب وجود دارد. در این کتاب فقط به دفاع از خود در برابر زورگوها پرداخته نشده است. بلکه نویسنده توضیح می‌دهد که حتی گاه ممکن است خود ما هم تبدیل به افرادی قلدر شویم! با استفاده از راهکارهای کتاب حتی بچه‌های قلدر هم به ضعف‌های شخصیتی‌ خود پی می‌برند.

جان برشتاین، نگاهی دقیق به سلامت روان دارد. او در کتاب‌هایش تلاش می‌کند با زبانی ساده مسائلی مهم همچون تصمیم‌گیری، حفظ حریم شخصی، مقابله با زورگویی و قلدری، دوست‌یابی و… را به کودکان آموزش دهد.

انتشارات «نردبان»، در بخش نردبان قرمز (مهارت‌های زندگی) از مجموعه‌ی «مهارت‌های اجتماعی» کتاب‌های زیر را از این نویسنده منتشر کرده است:

توضیحات تکمیلی
وزن 102 گرم
ابعاد 23.5 × 17.5 × 0.1 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

32 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786004775038

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زیر بار حرف زور نرو! – مهارت‌های اجتماعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *