روباه غذای لک‌لک را چه‌جوری خورد؟ – قصه‌های شیرین مغزدار

450,000 ریال

روباه نشست کنار سفره. خیلی گرسنه بود… اما پوزه‌اش داخل شیشه جا نمی‌شد. لک‌لک که داشت گندم برشته می‌خورد، لبخندی زد و گفت: «چرا شما نمی‌فرمایید روباه جان؟» روباه عصبانی شد اما چیزی نگفت.

6 عدد در انبار

- +

6 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «روباه غذای لک لک را چه جوری خورد؟» سومین کتاب از مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» است. داستان روباه و لک‌لک را همه‌ی ما شنیده‌ایم. از آن قصه‌های قدیمی و پند‌آموز حیوانات که از بدجنسی روباه می‌گوید و اینکه لک‌لک با جبران بدجنسی روباه او را متوجه اشتباهش می‌کند. در این کتاب، باز هم روباه لک‌لک را دعوت می‌کند و باز هم غذا را در یک ظرف نامناسب می‌ریزد و لک‌لک بیچاره گرسنه می‌ماند. بعد هم لک‌لک برای اینکه روباه را متوجه اشتباهش کند تصمیم می‌گیرد بد‌جنسی او را تلافی کند. اما این‌قدر این قصه گفته شده و شنیده شده که دیگر به گوش روباه هم رسیده و حالا روباه می‌خواهد حال لک‌لک را بگیرد. ما نمی‌دانیم روباه چه نقشه‌ای برای لک‌لک کشیده، اما می‌توانیم حدس بزنیم. داستان شامل ۳ تا حدس و گمان است. تلاش می‌کند ذهن کودک را به چالش بکشد و از مخاطب بخواهد تا او هم مشارکت کند و حدس بزند روباه چه‌جوری حال لک‌لک را گرفت؟

پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «فیلسوفان می‌گویند: پرسش از پاسخ مهم‌تر است. قصه‌های شیرین مغزدار قصه‌های آشنا را به هم می‌ریزند. در ذهن بچه‌ها پرسش ایجاد می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در ساختن روایتی تازه و جور دیگری از داستان‌ها با نویسنده شریک شوند.»

علی‌اصغر سید‌آبادی، نویسنده‌ی مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» در سال ۱۳۵۰‌‌ در سید‌آباد استان خراسان به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر، پژوهش‌گر و از مدیران فرهنگی کشور است. اولین کتاب سید‌آبادی در سال ۱۳۷۵ منتشر شد و در سال‌های بعد تا به امروز او به‌طور منظم به نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخته است. تا‌کنون بیش از ۶۰ کتاب در زمینه‌ی مباحث نظری ادبیات کودکان و نوجوان و همچنین قصه و شعر برای کودکان و نوجوانان از او منتشر شده است. بعضی از آثار علی‌اصغر سید‌آبادی برنده‌ی جوایز مهم داخلی و بین‌المللی شده‌اند.

مجموعه‌ی قصه‌های شیرین مغز‌دار به فهرست کلاغ سفید کتابخانه‌ی بین‌المللی مونیخ (سال ۱۹۹۹) راه یافته و تندیس سرو سبز را برای بهترین بازآفرینی (سال ۱۳۸۸) از آن خود کرده است. چاپ جدید این مجموعه با ویرایش، گرافیک و صفحه‌آرایی جدید منتشر شده است.

مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» ۵ جلد دارد:

هر ۵ کتاب بازآفرینی جذابی است از حکایت‌های قدیمی که احتمالاً همه‌ی ما آن‌ها را شنیده‌ایم و این باز‌آفرینی با این شکل و غالب جدید که مخاطب را به مشارکت و همراهی دعوت می‌کند بسیار جذاب خواهد بود.

توضیحات تکمیلی
وزن 132 گرم
ابعاد 27 × 21 × 0.1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

28 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786003539471

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روباه غذای لک‌لک را چه‌جوری خورد؟ – قصه‌های شیرین مغزدار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *