خرس دانا چرا به این روز افتاد؟ – قصه‌های شیرین مغزدار

450,000 ریال

اگر کسی خرس نادان را با این شکل و قیافه می‌دید، تعجب نمی‌کرد. فکر می‌کرد باز هم همان قصه‌های قدیمی تکرار شده است… اما دیدن خرس دانا با این وضعیت هم تعجب دارد، هم خجالت. هرکس به او می‌رسید، با تعجب می‌پرسید: «شما چرا به این روز افتاده‌اید؟» او هم می‌نشست و ماجرا را برایش تعریف می‌کرد.

9 عدد در انبار

- +

9 عدد در انبار

توضیحات

کتاب «‌خرس دانا چرا به این روز افتاد؟» پنجمین کتاب از مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» است. قصه‌های خرس نادان و بلا‌هایی را که سرش آمده همه‌ی ما شنیده‌ایم. با این قصه‌‍‌هایی که از خرس نادان نقل می‌کنند دیگر آبرویی برای خرس‌ها نمانده است. خرس دانا می‌خواهد جلوی این آبرو‌ریزی را بگیرد. اما انگار این‌ کار زیاد هم راحت نیست. خرس دانا سرش شکسته بود، حسابی درب‌و‌داغان شده بود و لنگان‌لنگان راه می‌رفت. هر‌کس به او می‌رسید، با تعجب می‌پرسید: شما چرا به این روز افتادید؟ او هم می‌نشست و ماجرا را تعریف می‌کرد. خوب حالا واقعاً ماجرا چه بوده؟ ما نمی‌دانیم، اما می‌توانیم حدس بزنیم. داستان شامل ۳ حدس و گمان است که تلاش می‌کند، ذهن کودک را به چالش بکشد تا داستان را به شکل دیگری تغییر دهد.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «‌فیلسوفان می‌گویند: پرسش از پاسخ مهم‌تر است. قصه‌های شیرین مغزدار قصه‌های آشنا را به هم می‌ریزد. در ذهن بچه‌ها پرسش ایجاد می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در ساختن روایتی تازه و جور دیگری از داستان‌ها با نویسنده شریک شوند.»

علی‌اصغر سید‌آبادی، نویسنده‌ی مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» در سال ۱۳۵۰‌‌ در سید‌آباد استان خراسان به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر، پژوهش‌گر و از مدیران فرهنگی کشور است. اولین کتاب سید‌آبادی در سال ۱۳۷۵ منتشر شد و در سال‌های بعد تا به امروز او به‌طور منظم به نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخته است. تا‌کنون بیش از ۶۰ کتاب در زمینه‌ی مباحث نظری ادبیات کودکان و نوجوان و همچنین قصه و شعر برای کودکان و نوجوانان از او منتشر شده است. بعضی از آثار علی‌اصغر سید‌آبادی برنده‌ی جوایز مهم داخلی و بین‌المللی شده‌اند.

مجموعه‌ی قصه‌های شیرین مغز‌دار به فهرست کلاغ سفید کتابخانه‌ی بین‌المللی مونیخ (سال ۱۹۹۹) راه یافته و تندیس سرو سبز را برای بهترین بازآفرینی (سال ۱۳۸۸) از آن خود کرده است. چاپ جدید این مجموعه با ویرایش، گرافیک و صفحه‌آرایی جدید منتشر شده است.

مجموعه‌ی «قصه‌های شیرین مغز‌دار» ۵ جلد دارد:

هر ۵ کتاب بازآفرینی جذابی است از حکایت‌های قدیمی که احتمالاً همه‌ی ما آن‌ها را شنیده‌ایم و این باز‌آفرینی با این شکل و غالب جدید که مخاطب را به مشارکت و همراهی دعوت می‌کند بسیار جذاب خواهد بود.

توضیحات تکمیلی
وزن 132 گرم
ابعاد 27 × 21 × 0.1 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

28 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786003539457

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرس دانا چرا به این روز افتاد؟ – قصه‌های شیرین مغزدار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *