نقاشی و مجسمه‌سازی – هنر چیست؟

250,000 ریال

ما با کمک نقاشی و مجمسه‌سازی که دو نوع از هنر هستند می‌توانیم احساس‌، فکر، تصورمان را نشان بدهیم. توی این کتاب با نکته‌هایی را درباره‌ی این دو هنر آشنا می‌شویم و با استفاده از بعضی روش‌های ساده نقاشی و مجسمه‌سازی را تجربه می‌کنیم و سرگرم می‌شویم.

ناموجود

توضیحات

کتاب «نقاشی و مجسمه سازی» از مجموعه‌ی «هنر چیست» نکته‌ها و تکنیک‌های متفاوتی را برای کشیدن نقاشی و مجسمه‌سازی مطرح می‌کند و با صحبت کوتاهی درباره‌ی رنگ‌ و شکل و نور و خط شروع می‌شود. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که دور و برتان چقدر رنگ‌های متنوعی هست. از قرمز گرفته تا قهوه‌ای و زرد و آبی و سبز و … . هر کدام از این رنگ‌ها خودشان هم انواع مختلفی دارند؛ مثلا سبز کاهویی، سبز اسفناجی، سبز پسته‌ای و … که از لحاظ‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند.

هر رنگی ممکن است احساس سرما یا گرما را به ما منتقل کنند. برای همین از یک لحاظ آنها را به رنگ‌های سرد یا گرم دسته‌بندی می‌کنند. دسته‌بندی‌های دیگری هم برای رنگ‌ها هست. مثلا از لحاظ تیرگی و روشنی. این تیرگی و روشنی که از ترکیب رنگ با رنگ‌های دیگر نشان داده می‌شود، در نمایش نور موثر است. وقتی بخشی از نقاشی در نور قرار می‌گیرد، روشن‌تر دیده می‌شود و وقتی در سایه است، تیره‌تر. به این ترتیب سایه‌روشن در نقاشی به وجود می‌آید.

گاهی هم پیش می‌آید که در نقاشی‌ها به طور مستقیم از رنگ‌ها استفاده نمی‌کنیم و برای پر کردن شکل‌ها می‌توانیم از تکه‌های پارچه، نخ، روزنامه یا هر چیز دیگری استفاده کنیم. برای ساختن مجسمه در خانه هم می‌توانیم از این‌طور وسایل ساده کمک بگیریم؛  نخ و پارچه و روزنامه یا خاک رس و سیم… اگر دوست دارید بیشتر با روش‌های متفاوت کشیدن نقاشی و مجسمه‌سازی ساده آشنا شوید، این کتاب را بخوانید.

در هر حال یادتان باشد که ما با کمک هنر می‌توانیم چیزهایی را که قابل دیدن نیستند، شرح بدهیم. برای مثال آنچه را که احساس می‌کنیم، فکر می‌کنیم یا تصور می‌کنیم و نقاشی و مجسمه‌سازی دو نوع از هنر هستند.

توضیحات تکمیلی
وزن 168 گرم
ابعاد 24 × 22.5 × 0.2 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

,

تعداد صفحه

36 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9789644202780

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.
  1. نرگس

    سلام لطفا وقتی موجود شد، اطلاع بدین

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *