ماهی

250,000 ریال

بابا که بهت‌زده ایستاده بود، انگار تکانی به خودش داد. او همچنان که به‌سرعت خودش را به راهنما می‌رساند و توی غلاف کمربندش ناشیانه به دنبال چاقوی او می‌گشت، گفت: «وسایل، اگر وسایل پشتش نباشد می‌تواند خودش را بالا بکشد.»

ناموجود

توضیحات

تصور کنید که امدادگرید و دشمن به دهکده‌ی محل زندگی‌تان نزدیک می‌شود، اما چندتا تن بیمار هنوز دهکده را ترک نکرده‌اند. چه‌کار می‌کنید؟ تا آخرین لحظه برای مراقبت از بیماران صبر می‌کنید یا اینکه زودتر از منطقه بیرون می‌روید؟ ببر، پسرک کوچکی است، که همراه پدر و مادر امدادگرش در این موقعیت گیر افتاده‌اند. آن‌ها تا آخرین لحظه برای کمک به مردم صبر می‌کنند. اما حالا مرزها بسته شده‌اند و آن‌ها باید از میان کوهستان و کوره‌راه‌های صعب‌العبور، مسیرشان را به جهان آن‌سوی مرز پیدا کنند. در این میان، ببر می‌خواهد یک «ماهی» کوچک را هم نجات دهد و آب هرلحظه کمتر و کمتر می‌شود…

«ماهی» داستان تلاشی بی‌پایان برای زنده ماندن است؛ داستانی درباره‌ی تقابل زندگی و مرگ. جنگ در یک‌قدمی است و گلوله‌های دشمن نزدیک‌تر می‌شوند… توصیفات و قلم زیبای نویسنده و البته ترجمه‌ی خوب حسین ابراهیمی، نوجوان را همراه شخصیت‌های داستانی می‌کند. چنان که هم‌پای پسرک داستان و ماهی‌اش، از صخره‌ها عبور خواهیم کرد و هر آن، تشنگی‌مان بیشتر می‌شود.

لورا اس. ماتیوز در سال ۱۹۶۴ در انگلستان به دنیا آمد و در دانشگاه لندن ادبیات انگلیسی خواند. رمان «ماهی»، اولین اثر منتشرشده‌ی اوست که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد: جایزه‌ی فیدلر را از آن خود کرد و در سال ۱۳۸۴، برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در بخش ترجمه شد.

توضیحات تکمیلی
وزن 148 گرم
ابعاد 18 × 14 × 1 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

160 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786003531550

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماهی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *