ماجراهای پادلبای – داستان‌های دکتر دولیتل ۴

60,000 ریال

به‌موقع بیرون آمدم؛ چون ناگهان یک نفر در تاریکی فریاد زد: «مواظب باشید! کشتی دارد غرق می‌شود!» احساس می‌کردم کشتی از روی صخره‌ی زیر آبی لیز می‌خورد و پایین می‌رود. کشتی کمی صاف شد؛ اما بعد با سرعت پایین رفت.

ناموجود

توضیحات

دکتر دولیتل ابتدا پزشک بود، مثل همه‌ی پزشکان معمولی. اما کم‌کم به دلیل دلسوزی‌ و علاقه‌اش به حیوانات شروع به معالجه‌ی آن‌ها کرد. به‌تدریج تعداد حیوانات توی خانه‌اش به‌قدری افزایش پیدا کرد که مردم گفتند آنجا یا جای ماست یا حیوانات! می‌پرسید دکتر دولیتل چه‌کار کرد؟ خوب معلوم است او تصمیم گرفت به‌جای پزشک به یک دام‌پزشک تبدیل شود. و طوطی هم قبول کرد که زبان حیوانات را به او یاد دهد. چون طوطی هم به زبان حیوانات و هم انسان‌ها صحبت می‌کرد. قسمت سخت ماجرا برای دکتر دولیتل زمان‌هایی بود که باید با اشارات دُم با حیوانات صحبت می‌کرد. این‌جور وقت‌ها او مجبور بود از کت بلندش به‌جای دُم استفاده کند. و همه‌ی این‌ها در کتاب «ماجراهای پادلبای» چهارمین جلد از مجموعه‌ی «داستان‌های دکتر دولیتل» آمده است…

کتاب «ماجراهای پادلبای» شامل ۸ داستان از زبان جانوران است. موضوع بنیادین این ۸ داستانِ فانتزی کوتاه و جانوری، عشق انسان به جانوران و نگهداری از آن‌هاست. دکتر دولیتل، شخصیت اصلی ماجراست که دوستدار جانوران است و شخصیت‌های فرعی سگ، چلچله و سگ دریایی‌اند. ماجراها در کشور انگلستان در زمان حال رخ می‌دهند و کتاب به شیوه‌ای طنزآمیز روایت شده است.

هیو لافتینگ (متولد ۱۸۸۶ و درگذشته‌ی ۱۹۴۷) نویسنده، رمان‌نویس، نویسنده‌ی کودکان و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا بود. وی همچنین جوایزی از جمله نشان نیوبری را از آن خود کرد. او در طول چند دهه، به مرور داستان‌ها و کتاب‌های دکتر دولیتل را نوشت و به چاپ رساند. اما هنگامی‌که فوت کرد، داستان‌های کوتاهی از او باقی ماند که در هیچ کتابی چاپ نکرده بود. این داستان‌های کوتاه در کتاب «ماجراهای پادلبای» به چاپ رسیدند. جذابیت این کتاب در این است که شامل ۸ داستان متفاوت است. قهرمان این داستان‌ها همگی جانوران هستند.

مجموعه‌ی ۱۱ جلدی «داستان های دکتر دولیتل» به همت انتشارات محراب قلم برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

توضیحات تکمیلی
وزن 292 گرم
ابعاد 21 × 14 × 1.1 سانتیمتر
نویسنده
مترجم

تعداد صفحه

376 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786001034855

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماجراهای پادلبای – داستان‌های دکتر دولیتل ۴”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *