بخوان، بچرخان، ببین

30,000 ریال

پروانه به بچه‌هایش، کرم‌های ابریشم، گفت: «همین جا بمانید و از این برگ‌ها بخورید.» یکی از کرم‌های ابریشم گفت: «اَه! برگ هم شد غذا؟ من چیز خوشمزه‌تری می‌خواهم. من که می‌روم…»

ناموجود

توضیحات

یکی از بچه‌کرم‌ها از لانه‌اش بیرون ‌آمد، چون از طعم برگ‌هایی که مادرش، پروانه، او را به خوردن‌شان تشویق می‌‌کرد، خوشش نمی‌آمد. برای همین رفت و رفت تا یک سبد بزرگ سبزیجات خوشمزه‌ پیدا کرد. اما همین که آمد کمی از آن‌ها را بخورد، صدای عجیب‌وغریبی به گوشش رسید. «آهااای! داری چه‌کار می‌کنی؟ چرا موهای مرا می‌خوری؟» ای داد بیداد این سبد یک سبد معمولی نبود. در واقع، اصلاً سبد خوراکی نبود. پس چی بود؟ اگر «بخوان، بچرخان، ببین» را با هم به کار بگیری، می‌بینی که این سر بزرگِ یک آدم است و آن چیزی هم که کرم ابریشم کوچولو داشت می‌جویدش، موهای اوست. بچه‌ها نکند کرم کوچولو گرسنه بماند و اصلاً غذایی برای خوردن پیدا نکند؟

کتاب تصویری خلاقانه‌ی «بخوان، بچرخان، ببین» کتابی متفاوت با روایت و تصویرگری خاص است که داستان تبدیل شدن یک کرم کوچولوی ابریشم را به پروانه‌ای زیبا روایت می‌کند. در مسیر این داستان، کرم کوچولو با خوراکی‌های عجیب‌وغریبی برخورد می‌کند که اصلاً خوردنی نیستند؛ مثلاً بستنی‌هایی که دوتا دلقک‌اند یا سبد سبزیجاتی که سر یک مرد است.

این کتاب یک داستان ساده نیست، بلکه شیوه‌ی روایتی خاصی برای تقویت سواد بصری کودک به شمار می‌آید. پس آن را بخوان، بچرخان، ببین و لذت ببر…

راث‌ براون، نویسنده و تصویرگر این کتاب، خالق برخی از بهترین کتاب‌های محبوب کودکان در انگلیس است. او در تمام عمر از یک بیماری نادر خونی رنج برد. اما همین تجربه الهام‌بخش بسیاری از آثار او شد؛ سفری برای تشخیص صحیح و معالجه‌ی مناسب. در حال حاضر، او برای کودکان خلق می‌کند و دو پسر بزرگ و یک نوه دارد.

توضیحات تکمیلی
وزن 80 گرم
ابعاد 22 × 20 × 0.3 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

تعداد صفحه

28 صفحه

شابک

9789644327261

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بخوان، بچرخان، ببین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *