جکسون پولاک

450,000 ریال

پولاک قلم‌مو و پالت به ‌دست مقابل سه‌پایه نمی‌ایستاد. بلکه در حال حرکت نقاشی می‌کرد. او می‌توانست در حال نقاشی کردن حرکت کند و در حال حرکت کردن نقاشی کند!

8 عدد در انبار

- +

8 عدد در انبار

توضیحات

فکرش را بکنید که تمام روز با یک قلم‌مو و پالت جلوی بوم نقاشی بایستید. اصلاً آدم حوصله‌‎اش سر می‌رود! این دقیقاً همان فکری بود که «جکسون پولاک» نقاش به ذهنش رسید. برای همین تصمیم گرفت خودش را از یک جا ایستادن خلاص کند. می‌پرسید او چه کار کرد؟ خب معلوم است، شروع کرد به ورجه‌وورجه کردن و نقاشی کشیدن. در حال دوچرخه‌سواری؟ در حال انجام دادن حرکات موزون؟ یا بالا رفتن از کوه؟ خوب دقیقاً او هیچ‌کدام از این کارها را انجام نداد، ولی پای همان بوم شروع کرد به حرکت کردن. شما فکر می‌کنید نقاشی‌های پولاک کارهای قشنگی از آب درآمدند؟

«جکسون پولاک» (زاده‌ی ۲۸ ژانویه‌ی ۱۹۱۲ – درگذشته‌ی ۱۱ اوت ۱۹۵۶) نقاشی آمریکایی بود که نگاهی متفاوت به هنر نقاشی داشت. او از پیشگامان جنبش هیجان‌نمایی انتزاعی بود. سبک منحصربه‌فرد او با عنوان «نقاشی قطره‌ای» شناخته می‌شود. نویسنده‌ی کتاب پیش رو تلاش کرده با زبانی طنز و تصاویر ساده تفکر متفاوت این هنرمند را به مخاطب بشناساند و حتی به او اجازه دهد که همچون پولاک هنر متفاوت و شخصی خود را خلق کند.

فاوستو گیلبرتی نقاش و تصویرگری مستقر در برشیای ایتالیاست که تاکنون بیش از ۱۰۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی، در ایتالیا و خارج از کشور برگزار کرده است. از جمله کتاب‌هایی که وی درباره‌ی هنرمندان نوشته و نشر نظر در ایران منتشر کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توضیحات تکمیلی
وزن 76 گرم
ابعاد 15 × 15 × 0.3 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
مترجم

ناشر | تولیدکننده

سال نشر

تعداد صفحه

36 صفحه

شابک

9786001522536

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جکسون پولاک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *