کتاب آبی، سیندرلا و کفش شیشه‌ ای و ۴۰ افسانه دیگر – مجموعه افسانه‌‌های شیرین دنیا

500,000 ریال

افسانه‌ها از سال‌های دور و سرزمین‌های کهن می‌آیند. در کتاب آبی، سیندرلا و کفش شیشه‌ای و ۴۰ افسانه دیگر برخی از این افسانه‌ها را با هم می‌خوانیم. یکی از آنها درباره‌ی شاهزاده‌ای با بینی بسیار بزرگ است که داشتن آن بینی را حسن و زیبایی به حساب می‌آورد و فاضلان را صاحب چنین بینی‌ای می‌داند. اما جادوگری قصد می‌کند حقیقت را به او بشناساند و …

15 عدد در انبار

- +

15 عدد در انبار

توضیحات

در کتاب آبی – مجموعه افسانه‌ های شیرین دنیا برخی از افسانه‌های کهن را با هم می‌خوانیم:

انگشتر برنز: دختر پادشاه عاشق پسر باغبان می‌شود اما پادشاه، پسر صدراعظم را برای دامادی‌اش در نظر گرفته و برای رد نکردن حرف دخترش، شرطی برای دو خواستگار می‌گذارد: آنها باید به سرزمینی دور بروند و برگردند. هر که زودتر برگردد، با دختر ازدواج خواهد کرد. پسر صدر اعظم با اسبی چالاک و کیسه‌های طلا راهی می‌شود و پسر باغبان با حیوانی بیمار و کیسه‌های مسی. در راه پیرزنی از پسر صدراعظم کمک می‌خواهد اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد. پس از او پسر باغبان را می‌بیند. پسر باغبان با کمک به پیرزن، به انگشتری برنز دست پیدا می‌کند. انگشتری که هر چه بخواهد برایش مهیا می‌کند. به این ترتیب پسر باغبان با دختر پادشاه ازدواج می‌کند و پس از آن هم جادوگری را شکست می‌دهد.

شاهزاده هیاسینت و شاهزاده خانم کوچولو: شاهزاده هیاسینت بینی خیلی بزرگی دارد و جالب اینکه از کودکیِ او تمام مردم شهر موظف بوده‌اند بینی بزرگ را حسن و زیبایی طبیعی بدانند؛ آن‌طور که هیاسینت هم باورش شده است. هیاسینت در جوانی عاشق شاهزاده‌ای کوچک می‌شود اما جادوگر او را می‌رباید و نگهش می‌دارد تا وقتی که شاهزاده حقیقت را دریابد. در نهایت هیاسینت اقرار می‌کند که بینی بزرگی دارد و از خودپسندی دست می‌کشد.

شرق آفتاب، غرب مهتاب: خرسی سفید، دختر فقیر زیبایی را از خانواده‌اش دور می‌کند. خرس شب‌ها مردی جوان و زیبا و روزها در هیبت خرس است. دختر که از تنهایی در روزها به تنگ آمده از خرس می‌خواهد تا او را نزد خانواده‌اش ببرد. خرس می‌پذیرد. در خانه مادر، راز طلسم خرس را برای دخترش فاش می‌کند. جادوگری که در قصر شرق آفتاب و غرب مهتاب زندگی می‌کند، مرد جوان را طلسم کرده. حالا که دختر راز او را فهمیده مرد جوان باید به عقد دختر زشت جادوگر در بیاید. دختر زیبا از محل قصر می‌پرسد و متوجه می‌شود در سرزمینی بسیار دوردست قرار گرفته اما ناامید نمی‌شود. پس از رفتن مرد جوان او هم راهی می‌شود. در میان راه زنی جادوگر، به او اسبی می‌بخشد و در نهایت دختر به ازدواج پسر در می‌آید و به خوشی کنار هم زندگی می‌کنند.

مجموعه‌ی افسانه‌های شیرین دنیا بیش از دویست افسانه از سرزمین‌های گوناگون را در هفت جلد رنگی گرد هم آورده و طی قصه و افسانه پند و اندرزهای اخلاقی می‌دهد و خواننده را از کارهای غیراخلاقی و شر حذر می‌کند. افسانه‌ها کوتاه‌اند و می‌توان هر شب یکی از آنها را مطالعه کرد. جلدهای دیگر از این قرارند: کتاب قرمز: سفید برفی و ۳۵ افسانه‌ی دیگر، کتاب زرد: دختر برفی پسر آتشی و ۴۶ افسانه دیگر، کتاب سبز: شاهزاده خانم خاموش و ۲۸ افسانه‌ی دیگر، کتاب نارنجی: دختری با پیراهن چوبی و ۳۲ افسانه‌ی دیگر، کتاب پرتقالی: لاک‌پشت و عروسش و ۳۰ افسانه‌ی دیگر، کتاب صورتی: کتری سحرآمیز و ۳۵ افسانه‌ی دیگر

توضیحات تکمیلی
وزن 340 گرم
ابعاد 16 × 12 × 3.5 سانتیمتر
نویسنده
تصویرگر
تعداد صفحه

608 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

مترجم

شابک

9786000803162

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.
  1. بهار علامی

    کتاب خیلی خوبی است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *