بز زنگوله پا

950,000 ریال

بز زنگوله پا باید به صحرا برود و علف تازه بچرد. قبل از رفتن به شنگول و منگول و حپه‌ی انگور سفارش می‌کند که اگر کسی آمد و در زد، راحت در را باز نکنند و با آنها قرار می‌گذارد که شعری بخواند و …

ناموجود

توضیحات

«بز زنگوله پا» باید به صحرا می‌رفت و علف تازه می‌چرید. پیش از رفتن به بچه‌ها یعنی شنگول و منگول و حپه‌ی انگور سفارش کرد که «مبادا ندیده و نسنجیده در را واکنیدها!» و با آنها قرار گذاشت که وقتی برگشت و در زد، این شعر را بخواند: «منم منم زنگوله پا/ ور می‌جم دوپا دوپا/ چارتا سمبم به زمین/ جفت شاخم به هوا» بعد هم دست حنایی‌اش را از لای در نشان بدهد و بچه‌ها را خاطر جمع کند که خودش پشت در است.

گرگ ناقلا نزدیک خانه‌ی آنها گوش‌به‌زنگ ایستاده بود. همین که سر بزی را دور دید، رفت و در زد. بچه‌ها گفتند: «کیه؟/ گرگ گفت: منم، منم مادرتون/ چش دارم دو کاسه خون/ زبونی دارم آویزون/ دو پای در رکاب دارم/ واسه‌ی ناهار شتاب دارم»

بچه‌ها با شنیدن صدای نخراشیده‌ی او جواب دادند: «برو پی کارت! ما گول تو را نمی‌خوریم.» صدای مادر ما نرم و نازک است و وقتی ازش بپرسیم کیه، این شعر را می‌خواند که..

بز زنگوله پا از افسانه‌های کهن ایرانی است و بیش از ۱۰۰ بازنویسی و بازآفرینی از آن در دست است. احمد شاملو نیز با استفاده از نثر و نظم روایت خود را در این کتاب تصویر کرده است.

احمد شاملو، شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی است که برخی قصه‌های شفاهی ادبیات کهن فارسی را برای کودکان و نوجوانان بازنویسی و بازآفرینی کرده و با برنامه‌های مختلف سعی داشته کودکان و نوجوانان ایرانی را به ادبیات کهن علاقه‌مند کند.

توضیحات تکمیلی
وزن 124 گرم
ابعاد 20 × 20 × 0.3 سانتیمتر
شاعر

تصویرگر
تعداد صفحه

36 صفحه

سال نشر

ناشر | تولیدکننده

شابک

9786002293459

گروه سنی
نقد و بررسی‌ها
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
اولین نفری باشید که در این پست دیدگاه می نویسید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بز زنگوله پا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *